״זו הזדמנות בלתי רגילה לחזק את הקשרים הבילטרליים בין המדינות", אומר פרופ' רפי ביאר, ממנהלי קרן הון הסיכון ALIVE, שמשתתפת בכנס Forum Investment Global שנערך באיחוד האמירויות, כנס שהובילה קבוצת הג'רוזלם פוסט בשיתוף פעולה עם חאליג' טיימס, קבוצת המדיה המובילה באיחוד האמירויות. לקרן שותפות אסטרטגית עם מכבי שירותי בריאות, רשת אסותא מרכזים רפואיים, קרן מכבי, לאומי פרטנרס, קבוצת ההשקעות הבריטית CBG, ורשת בתי החולים האמריקאית Carilion Clinic.

״אנחנו פועלים בתעשיית מדעי החיים ואנו מקיימים לא מעט שיחות עם גורמים שונים בדובאי", מדגיש פרופ' ביאר, לשעבר מנכ"ל המרכז הרפואי ברמב"ם ודיקן הפקולטה לרפואה בטכניון, "יש המון עניין בתחום הרפואה ויש להם גם בעיות מאוד ספציפיות שמעניין אותם לקדם. יש בדובאי מרכזים רפואיים מובילים עולמיים ויש להם עניין בשיתופי פעולה קליניים וטכנולוגיים עם ישראל".

״יש להם צרכים רחבים בניהול האוכלוסייה, ניהול מערכת הבריאות והמעבר לדיגיטל", הוא מוסיף, "שתי בעיות שכיחות שם הן השמנה וסכרת והם רוצים לדעת כיצד ניתן לנהל זאת, ללמוד מהאוכלוסייה מי נוטה להשמנה –בשיתוף פעולה יחד עם היכולות הדיגיטליות החזקות בישראל והיכולת לנתח באמצעות אינטליגנציה מלאכותית ניתן לקדם את היכולות בינינו ולהשפיע על כל העולם".

מנהל הקרן מישל חביב, בעבר מנכ”ל חברת ההשקעות הדסית ביו הולדינגס מוסיף כי: "יש להם גם צורך בטיפולים מתקדמים, פתרונות בתחום האונקולוגיה ואפילו ברמה של ייעוץ רפואי שניתן מרחוק באופן דיגיטלי. נושא נוסף שמעניין אותם הוא ההשקעה בסייבר, הם מאוד חשופים למתקפות על בתי חולים וזה תחום שחשוב להם".

אחת החברות שהקרן משקיעה בהן שמתאימה לשיתוף פעולה שכזה היא CYNERIO, חברת סייבר שפיתחה פלטפורמה להגנה על ציוד ה-IOT מדיקל בבתי החולים. "בדרך כלל כשיש תקיפה הדבר הראשון שהמערכת עושה זה לעצור את כל הפעילות, אבל כשמדובר בציוד רפואי זו סכנת חיים", מדגיש דודי קליין, מנהל בקרן שבתפקידו הקודם עמד בראש מערך החדשנות באסותא, "הפלטפורמה של החברה מזהה איזה מהציוד הוא מכשיר רפואי תומך חיים ואילו הן מערכות משניות ומתריע על כך בפני איש האבטחה שיידע לטפל בבעיה. בנוסף המערכת מתריעה ומציגה התנהגויות חריגות, כך שאפשר למנוע את המתקפה עוד לפני שהיא יוצאת לדרך".