ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נשא דברים היום (רביעי) במסגרת פורום ההשקעות הגלובלי 2021 בחסות "ג'רוזלם פוסט" ו"חאליג' טיימס". "ישראל והפלסטינים יגיעו לפיתרון של שתי מדינות לסכסוך על בסיס הקווים שלפני 1967 במוקדם או במאוחר, וזה יקרה מהר ממה שרוב האנשים חושבים", אמר והוסיף: "אני אחד הבודדים שמאמינים שיהיה הסכם".

אהוד אולמרט בכנס הג'רוזלם בדובאי

"הפלסטינים הולכים ונחלשים ומבחינתם, העולם מתחיל להתעייף מעט מלהתמודד עם הנושא הזה. זה גם האינטרס של ישראל. אנחנו צריכים את ההסכם הזה כי זאת הדרך היחידה להיות חברים אמיתיים של הפלסטינים. עליהם להיות בעלי הגדרה עצמית משלהם בשטחים, עלינו לכבד זאת ולשתף איתם פעולה, אך כדי שזה יקרה, יש צורך בהנהגה משני הצדדים", אמר.

לבסוף, שיבח אולמרט שיבח את נסיך הכתר של איחוד האמירויות על מנהיגותו ואומץ ליבו לנרמל את הקשרים עם ישראל וטען כי כעת על ישראל לעלות מדרגה, משום שהיא חזקה יותר מהפלסטינים ובכך היא נושאת באחריות רבה יותר בניסיון לפתור את המצב.
 
ברגע שזה יקרה, לדבריו, הוא מקווה שלעבאס יהיו החוכמה והאומץ לקבל את ההצעה של שתי מדינות על בסיס הגבולות שלפני 1967, דבר שאבו מאזן לא הצליח לעשות כששניהם ניהלו משא ומתן ב-2008.