"נתניהו נמצא על סף הדחתו, כשמתנגדיו הגיעו להסכמות על הרכבת הקואליציה", כך הניו יורק טיימס מסגר את הדרמה הפוליטית הישראלית בכותרת הראשית שלו באתרו היום (חמישי), כשתמונתם של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר רע"מ מנסור עבאס חותמים על ההסכם מתנוססת על דף הבית.

"הקואליציה החדשה היא לא רגילה, וכוללת ברית מסורבלת בין שמונה מפלגות במנעד רחב של אידיאולוגית, מהשמאל לימין. בעוד שחלק מן הפרשנים רואים זאת כהשתקפות למורכבות החברה הישראלית, אחרים אומרים שהערב רב של הפוליטיקאים לא יוכל להחזיק מעמד לאורך זמן, ורואים בכך התגלמות של חוסר התפקוד הפוליטי של ישראל" הוסיפו.

בשתי כתבות נוספות, הסביר העיתון לקוראיו מי הוא נפתלי בנט ה"אולטרה-לאומני" בכתבת פרופיל שערכו עליו, והתייחסו גם לציבור הפלסטיני ש"עבור רבים ממנו, הדרמה הישראלית עוררה לא יותר מכיווץ קל וזכרונות מרים".

כאמור, בכלי תקשורת רבים ברחבי העולם, הצהרתו של לפיד בפני נשיא המדינה רובי ריבלין כי עלה בידו להרכיב ממשלה סוקרה בהרחבה וקיבלה כותרות ראשיות במהדורות הדיגיטליות שלהן הבוקר.

בגרדיאן הבריטי, כתבו כי "אחרי ימים של משא ומתן משוגע, לפיד אמר לריבלין כי עלה בידו להרכיב ממשלה פחות משעה לפקיעת הדדליין. עם זאת, נתניהו עדיין מקווה להמשיך במאמציו למנוע את הרוב של 61 מלפיד". עוד הזכירו את רע"מ, המפלגה הערבית הראשונה שתיקח חלק בקואליציה במדינה.

מערכת העיתון הוסיפה באתר כתבות צבע על מי הוא נפתלי בנט, "לאומן דתי ותומך נלהב של תנועת ההתנחלויות בשטחים הפלסטיניים" ומי הם האנשים שעתידים להחליף את נתניהו.

הכותרת בגרדיאן (צילום: צילום מסך מתוך הגרדיאן)
הכותרת בגרדיאן (צילום: צילום מסך מתוך הגרדיאן)

באקונומיסט, העיתון הכלכלי החשוב, כתבו כי יאיר לפיד ה"חילוני" הוא "האדריכל של הממשלה הזו". הם הזכירו שבנט, הצד הימני של הממשלה, היה פעם "אוהד נלהב" של נתניהו, וכתבו כי "מה שהופך את הממשלה הזו להיסטורית היא הכניסה של רע"מ, המפלגה הערבית הראשונה שמצטרפת לממשלה בישראל מאז 1948".

העיתון הכלכלי אקונומיסט (צילום: צילום מסך מתוך האקונומיסט)
העיתון הכלכלי אקונומיסט (צילום: צילום מסך מתוך האקונומיסט)

בלה-מונד הצרפתי, התייחסו בנוסף להודעה הדרמטית של יאיר לפיד גם להפגנות שנערכו, הן מימין והן משאל, של תומכי ומתנגדי הממשלה החדשה.

העיתון הצרפתי לה מונד (צילום: צילום מסך מתוך לה מונד)
העיתון הצרפתי לה מונד (צילום: צילום מסך מתוך לה מונד)

דר שפיגל הגרמני התייחס לאירועים הדרמטיים שקרו והסביר לקוראיו מי הם יאיר לפיד ונפתלי בנט, האנשים החדשים שעתידים להחליף את נתניהו. העיתון כתב על עברו של בנט כאיש עסקים וכראש המטה של ראש הממשלה, ועל עברו של לפיד כסופר, מגיש טלוויזיה ואף מתאגרף חובב. 

העיתון הגרמני דר שפיגל (צילום: צילום מסך מתוך הדר שפיגל)
העיתון הגרמני דר שפיגל (צילום: צילום מסך מתוך הדר שפיגל)