פגישה דחופה של ראשי גוש הימין, מיקי זוהר, יריב לוין וראשי מועצת יש"ע נערכת כעת (חמישי) במעון רה"מ בבלפור. על הפרק תעמוד השאלה - איך עוצרים את הקמת ממשלת שינוי.

כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את יו"ר ימינה בחשבון הטוויטר שלו, בכותבו כי "בנט מכר את הנגב לרע״מ! כל חברי הכנסת שנבחרו בקולות הימין חייבים להתנגד לממשלת השמאל המסוכנת הזאת".

בציונות הדתית סבורים כי יש היתכנות לכך שחבר הכנסת ניר אורבך מימינה ישנה את דעתו. בהקשר זה, אמרה בגל"צ חברת הכנסת אורית סטרוק כי "מספיק חבר כנסת אחראי אחד. אנחנו צריכים לעשות הכל כדי שלפחות אחד יחזור בתשובה מהפשע הזה".

היא הוסיפה כי "אנחנו נהיה המדינה היחידה בעולם שהאויבים שלה יושבים בתוך הממשלה שלה. אין דבר כזה. טקס החתימה שהיה אתמול ייזכר לדיראון עולם". עם זאת, יו"ר ימינה נפתלי בנט צפוי לדרוש היום מחבר הכנסת להתפטר לאלתר מהכנסת אם לא יחזור בו.

מנגד, חבר הכנסת אורי מקלב מיהדות התורה אמר הבוקר בראיון בגל"צ כי הוא "מאמין שתקום ממשלה". מקלב הסביר כי "יש יעד מחבר לכולם - לראות את נתניהו אורז את המזוודות מבלפור. ברגע שהדבק הזה לא יהיה, מהר מאוד, בגלל הקוטביות בין המפלגות, זה לא יחזיק מעמד".

ח"כ איתמר בן גביר מהציונות הדתית התייחס גם הוא לשאלת אורבך ולהקמת ממשלת השינוי, שלשיטתו עתידה לקום בראיון עם סיוון כהן ברדיו 103FM: "זו גם ההערכה שלי הבוקר, למרות שאין ספק שניר אורבך מפתיע. אני מקווה שמפתיע לטובה וימשיך להפתיע לטובה אבל גם עכשיו אנחנו רואים את ריצת האמוק, את איבוד כל הבטחות הבחירות. רואים את התמונה המבישה של לפיד, בנט ומנסור עבאס, פשוט יריקה בפרצוף של תושבי הדרום".

עם זאת, חרף הסכמתו של בן גביר לעובדה כי נתניהו, מועמדו לראושות הממשלה, נשא ונתן עם מנסור עבאס, הוא שב וחזר על טענתו כי לא יחבור לרע"מ: "הוא יודע את דעתנו ועמדתנו שלא סמוטריץ' ולא אני ניתן לזה לקרות.  מה, בשביל ג'וב הייתי מוכר את כל האידיאולוגיה?".

הדברים מגיעים על רקע הודעתו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד שאמר אתמול לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין כי עלה בידו להרכיב ממשלה, זאת לאחר חתימתם המאוחרת של יושבי ראש ימינה, תקווה חדשה ורע"מ על ההסכמים הקואליציוניים.