בשנת 1966 הגיע לראשונה לסיבוב הופעות בישראל הזמר הקפריסאי טריפונס. זו הייתה תקופה שהמוזיקה היוונית החלה לתפוס תאוצה במועדונים היפואים א-לה "אריאנה", "קפה אתונה" ו"זורבה" והזמר הצעיר ויפה הבלורית והתואר עלה לבמה חמוש בבוזוקי וזינק כמטאור אל לב הקהל הישראלי.

בסוף אותו עשור השתקע בישראל (הוא מתגורר עד היום בחולון) ובשנת 1971 "הפך" את המדינה עם ביצועיו ללהיטים "דירלדדה", "אגוניה", "דאם דאם", "מיליסאמו", "איידה ברה", "ברביאני" וכו'. באותן שנים, בייחוד לאחר עזיבתו של אריס סאן את הארץ לניו יורק, טריפונס היה אחד הכוכבים הכי אהובים בישראל: הוא כיכב בסרטים ("סלומוניקו", "אריאנה"), חרש כל במה אפשרית בארץ וזכה לגדודי מעריצים (בימי הזוהר ההם אף אמרגניו נאלצו להבריחו בתוך אמבולנס). אה, וכמובן, התסרוקת האופיינית לו (ולמייק ברנט)- "תסרוקת טריפונס" הייתה להיט בכל מספרה אפשרית בארץ.  

בסוף שנות ה-70 עבר לארצות הברית שם הוסיף להופיע וייצג בגאון את אהדתו לישראל ועם שובו – לא עזב את הארץ ולאורך שנות ה-80, ה-90 וה-2000 הקליט מספר דואטים מוצלחים, בראשם "כולם כולם" עם אלון אולארצ'יק (1985) ו"פיצריקה" עם אייל גולן (2008) שביססו מעמדו כאמן אהוד בישראל.

בימים אלה, עם תום הקורונה ומבצע "שומר החומות", מחדש טריפונס את סיבוב הופעותיו והגיע, הפעם חמוש באמרגן אשר ראובני במקום בבוזוקי, להתארח באולפנו של דודי פטימר ב"מילים ולחן" לשיחה על הילדות, הקריירה, המוזיקה, האהדה לישראל, התקופה האחרונה והמוטו שלו לחיים טובים בקינוח מיטב להיטיו מכל התקופות.

הופעותיו הקרובות של טריפונס:

  • 7.6.2021 -ב"זאפה הרצליה" (אורח: חיים משה)
  • 15.6.2021 -במועדון "גריי" יהוד
  • 4.8.2021 – ב"זאפה חיפה"
  • 30.9.2021 – ב"ברל'ה להבות חביבה"
  • 7.10.2021 – ב"זאפה באר שבע"