הערב (חמישי) הותר לפרסום כי קצין אמ"ן שהתאבד לאחרונה בכלא צבאי, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום, "לא הואשם בריגול או בעבירה של בגידה, ולא היה במגע עם סוכן זר או הופעל על ידו". 

במקביל למידע החדש שהותר לפרסום, משפחתו של הקצין מסרה כי היא "מגנה את הפירסומים הזדוניים בעניינו של בנם ז״ל, פירסומים שאין קשר בינם לבין המציאות. גם האשמות שיוחסו לבנם ז״ל מעולם לא הוכחו כמו גם לא נבחנו עדיין טענותיו כנגד האישומים. המשפחה עוסקת כעת בנסיבות מותו הטראגי של בנם ובמציאת האחראים לכך". 

פרשת "התיק השקוף" הסודי והתאבדות הקצין מאמ"ן, תלווה את מערכת הביטחון עוד זמן רב. מעבר לפרשה עצמה, שבמסגרתה עולים היבטים וסוגיות של כשלים מערכתיים. 

הפרשה הזו למעשה מתחלקת לשני פרקים שונים, שניהם נמצאים כרגע תחת מגבלות כבדות של צווי איסור פרסום וצנזורה. הפרק הראשון הוא הפרשה עצמה, שבה מערכת הביטחון תבקש ותעמוד בתוקף להמשיך ולהגביל את הפרסום. הפרק השני קשור לנסיבות מותו ולשאלות הקשות כיצד הצליח לשים קץ לחייו בבית הכלא החדש של צה"ל. 

בכל הקשור לנסיבות מותו והשתלשלות האירועים בבית הכלא, לאחר השלמת נתיחת הגופה והחקירה שצפויה להסתיים בשבוע הבא, יותרו הפרטים לפרסום בסוגיה זאת, שמעלה שאלות כבדות משקל.  כבר עכשיו ניתן להעריך שהכשלים שכבר עולים מהסוגייה הזו, מציפים חשש לבעיות בדרך הטיפול והפיקוח בקצין בבית הכלא, שנמשכו לאורך זמן ממושך יחסית, ולא רק סביב כשל נקודתי שאפשר לקצין לשים קץ לחייו. 

משפחת הקצין בחרה עד עכשיו בקו מאופק מאוד, ובהתייחסות קצרה מסר עורך דינם, בני קוזניץ, את ההתייחסות הבאה: "הוריו ומשפחתו של המנוח אבלים על מותו של בנם, קצין צעיר ומבטיח מאגף המודיעין. בטרם יגיבו לגופו של עניין, המשפחה ממתינה ומצפה למיצוי מהיר של חקירת המוות בידי היחידה לחקירות פנים".  

בחלק השני הקשור למערכת הבטחון, נכון לעכשיו, צו איסור הפרסום והצנזורה לא צפויים לרדת, אבל בשבוע הבא יתקיים דיון בנושא זה.

הקצין הצעיר, שדרגתו זוטרה יחסית, נחשב עוד בטרם התגייס לצבא כעילוי בתחום המחשבים, "בעל יכולות מבריקות", אמרו עליו אנשים שהכירו אותו. למרות חומרת הפרשה והמידור שלה ניתן להעריך בוודאות גבוהה כי סעיפי האישום בוטלו בעקבות התאבדותו.
 
לפני מותו של הצעיר, התקיים בין הצדדים הליך גישור, זאת בניסיון לסגור את הפרשה בהרשעה ועונשים מוסכמים על הצדדים. מעט מאוד אנשים היו בתוך התהליך הזה, כולם תחת חתימה של שותפי סוד. בשל צו איסור הפרסום והמגבלות הכבדות, לא עולות סוגיות נוספות שאינן בהכרח קשורות באופן ספציפי רק לפרשה הזו, אלה משליכות על סוגיות שדרך הפרשה הזו עשויות ללמד על בעיות ופערים חמורים.