מאות מפגינים נגד "ממשלת השינוי" הגיעו הערב (חמישי) סמוך לביתו של חבר הכנסת ניר אורבך מימינה. הפגנה זו מצטרפת לאוהל המחאה של מספר פעילי ליכוד שהוקם מחוץ לביתו. חברת הכנסת לשעבר, אוסנת מארק שלקחה חלק בהפגנה אמרה: "באופן בוטה הכניסו את מפלגת רע"מ להסכמים הקואליציונים".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' נשא דברים בהפגנה מול ביתה של איילת שקד לקול קריאות "בושה" של קהל המוחים נגד בכירת מפלגת ימינה: "תקשיבי לרוח הזאת, לאמונה הזאת. תקשיבי לאהבה הזאת. מה יש לך לחפש במקום שאים בו אין את כל זה? תצאי לפה לאנשים שחיבקו אותך, ואת חיבקת אותם. לאנשים שמאמינים בך, והם עוד מאמינים, אבל הם מאוד מאוכזבים, הם מרגישים נבגדים. תבואי לכאן, תסתכלי להם בעיניים".

סמוטריץ' בהפגנה נגד איילת שקד (צילום: אבשלום ששוני)
סמוטריץ' בהפגנה נגד איילת שקד (צילום: אבשלום ששוני)

המפגינים, ביניהם פעילי ליכוד ובנות אולפנה, קראו לאורבך שלא לסטות מהימין ולקבל החלטה שלא להיצמד לעמדתו של ראש סיעתו נפתלי בנט ולחבור אל מה שהם מכנים "השמאל". בסמוך למוחים, מפגינים כמה עשרות בעד הקמת הממשלה המיועדת כשהם נושאים שלטים שעליהם נכתב בין היתר "ימנים ושמאלנים מסרבים להיות אויבים".  

מפגינים מחוץ לביתו של ניר אורבך (צילום: אבשלום שושני)
מפגינים מחוץ לביתו של ניר אורבך (צילום: אבשלום שושני)

במקביל, מפגינים מהימין מחו מול ביתה של חברת הכנסת איילת שקד בקריאות: "אל תתנתקי מהימין". בין המפגינים מחוץ לביתה נכח גם ח"כ איתמר בן גביר.

איתמר בן גביר מחוץ לביתה של שקד (צילום: אבשלום שושני)
איתמר בן גביר מחוץ לביתה של שקד (צילום: אבשלום שושני)

מוקדם יותר היום, נפגש ח"כ אורבך עם נפתלי בנט בביתו, ועל פי ההערכות דרש מחבר הכנסת להתפטר לאלתר מהכנסת אם הוא לא יצביע בעד הקמת ממשלת לפיד-בנט.

לאחר הפגישה אמר אורבך: "נפתלי ואני הולכים יחד בדרך נאמנה ומשותפת מזה שנים ארוכות. הצטרפתי לימינה בראשות נפתלי בנט עם הסתכלות ארוכת טווח לטובת מדינת ישראל. אעשה הכל כדי שזה יצליח. אין לי שום כוונה לנהל שיחות עם מי שלא נקפו אצבע בחודשיים האחרונים להקים ממשלת ימין".