שר הביטחון נפגש הערב (חמישי) עם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן. בהמשך הוא צפוי להפגש גם עם מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין בפנטגון. מדובר בפגישה הראשונה בין בכיר ישראלי לבין נציגים מהבית הלבן מאז תחילת כהונתו של הנשיא ג'ו ביידן.

בפגישות הציג גנץ את הצורך בשינוי מדיניות ברצועת עזה. ״מה שהיה הוא לא מה שיהיה״, אמר והגדגיש את הצורך המיידי בחיזוק ברית המתונים, וחיזוק הרשות הפלסטינית. בנוסף לכך, שר הביטחון העלה בפני האמריקאים את נושא השבת השבוים כתנאי לשיקום רצועת עזה והצורך בהעמקת הפיקוח בנושא הגרעין האירני. גנץ ציין במהלך הפגישה כי ישראל תיהיה חייבת להכין אופציה צבאית.

מזכיר המדינה אמר בסיום הפגישה: "אני מאד שמח על ההזדמנות לשוחח על המחויבות המתמדת של ארה"ב לביטחון ישראל, ועל כמה מהצרכים שיש לישראל בהקשר זה, וכן לדבר על העבודה שחייבת להיעשות בכדי להתקדם בסיוע ההומניטרי בשיקום עזה, עבור הפלסטינים שחיים שם, ולהסתכל על הסוגיות הרבות שעומדות על הפרק בכלל".

מוקדם לכן היום, גנץ בהיותו גם כשר המשפטים, העביר נאום מוקלט במושב מיוחד של האסיפה הכללית באו"ם בנושא המאבק בשחיתות בהשתתפות ראשי מדינות, שרים ובכירים נוספים. בנאומו אמר גנץ: "למדינת ישראל מחויבות למלחמה בשחיתות מבית ומחוץ. בשנים האחרונות גדלה ההבנה בעולם כי  שחיתות עלולה לערער את עקרונות היסוד של הדמוקרטיה. אני גאה לעמוד בראש מערכת משפט עצמאית בה כולם שווים בפני החוק". 

גנץ ציין בדבריו גם כי בחודשים האחרונים מונתה תחת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה במשרד המשפטים, מרכזת הטיפול בתחום מניעת השחיתות.