ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התייחס לטענות מצד גורמים בטחוניים לפיהן ראש הממשלה בנימין נתניהו עלול לחמם את הגזרה מול החמאס. בריאיון לניסים משעל הבוקר (שישי) ברדיו 103FM טען כי "נתניהו מסוגל. אין דבר שאפשר להעלות על הדעת, ובעיקר אין דבר שאי אפשר להעלות על הדעת, שלא יעלה על דעתו, אם זה יכול לגרום להתפתחות שתביא לכך שהתהליך הפוליטי ישובש", אמר אולמרט. "אם יהיה צורך באלימות זה ידרדר לאלימות, אם יהיה צורך באיומים – זה יקרה והכול בהשראתו, בהנחייתו בהכוונתו ולפי החלטתו. אין דבר שהוא לא יעשה", הוסיף ראש הממשלה לשעבר. 

אולמרט העריך כי אין סיכוי שתהיה תקיפה באיראן, זאת כיוון שלטעמו, "אין באופן מובהק צורך, והנזק שהיא עלולה לגרום הוא נזק כבד ביותר בראש ובראשונה לישראל, למאבק נגד הגרעין האיראני ולמעמדם בעולם", אמר אולמרט והוסיף: "אין לביבי את הסמכויות להורות על מהלך מן הסוג הזה. אם יכול היה להתגרות באירן בדרך אחרת, שהייתה גורמת לחיכוך מקומי, שהיה אפשר לבנות סביבו אווירת פאניקה, חירום, דרמה, סכנה, איום - את זה הוא היה עושה".

על ממשלת השינוי בראשות בנט ולפיד אמר ראש הממשלה לשעבר כי מדובר ב"לא פחות ממהלך פוליטי מרשים, אולם מוקדם מדי לשמוח מאחר שהקואליציה בנויה ממפלגות שונות שיצרו חיבורים רופפים שעלולים להיפרם בקלות". הוא הסביר: "הבחורים הצעירים הללו עשו מהלך פוליטי מרשים, רציני, שהיה כרוך בלא מעט הסתגלויות, וויתורים והוכיחו שהם מסוגלים לזה. הייתה הפגנה של בגרות ורצינות שהיא כשלעצמה מעודדת. אלא מה? כל העסק בנוי על חיבורים מאוד רופפים ועל פערים מאוד גדולים, שמספיק שחבר כנסת אחד או שניים לא יעמדו בלחץ".

ראש הממשלה לשעבר הוסיף: "אני מתפלל שהממשלה הזו תקום, אני משתוקק לרגע בו בהנהגת המדינה יעמדו אנשים נורמליים, שפויים ואחראים, כאלה שאפשר לדבר איתם ולכן זה הדבר החשוב ביותר. הסיכוי שזה יקרה גדל ברגע שראשי גוש השינוי חתמו".

"משפחת נתניהו הזויה, לא יציבה נפשית ורגשית"

בהמשך, קרא אולמרט להוציא את משפחת נתניהו ממעון ראש הממשלה בירושלים, מיד לאחר ההצבעה בכנסת על הממשלה החדשה. "צריך לשלוח את המשאיות כדי להוציא מיד את המשפחה מן הבניין שהנוכחות שלהם בו הפכה לסמל השלטון. צריך שזה יעשה ביום אחד כי אם לא, יצטרכו או לעשות את זה בכוח או להיכנע להם. סמל השינוי הוא הוצאת משפחת נתניהו מבלפור. נתניהו הוא לא אדם נורמלי, המשפחה ההזויה שלו לא יציבה נפשית ורגשית. כדי לצפות את כל המהלכים שלהם צריך דמיון חולני".

באשר להמשך דרכו הפוליטית של נתניהו, העריך אולמרט כי הוא יכהן כיו"ר האופוזיציה: "נתניהו, ודאי בשלב הראשון, מלא רוח קרב ורצון לרסק את כל מה שסביבו. לכן יקדיש כל מאמץ שהוא יכול כדי להישאר במשחק או בזירה שבה משחקים, על מנת שיוכל אולי בתקווה לפורר את הממשלה הזאת ולהחזיר את השלטון לידיו. ההיגיון הזה מצביע על אפשרות שהוא ינסה להישאר אבל אני שומע שמשחיזים את החרבות כדי לסלק אותו. כשהקרב יתחיל בתוך הליכוד, תראו כמה שונאים אותו וכמה אכזריים יהיו כלפיו, כפי שהוא היה כלפי יריביו ותומכיו לשעבר בתוך המפלגה".