יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין פנה היום (שישי) ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ויו"ר ימינה, נפתלי בנט, בדרישה כי יציגו לכנסת ולציבור את ההסכמים הקואליציוניים ואת ההסדרים הנלווים להם. ״ח״כ לפיד וח״כ בנט הודיעו כי עלה בידם להקים ממשלה, אולם עד עכשיו לא מסרו למזכירות הכנסת ולו הסכם קואליציוני אחד", אמר. 

לוין טען כי "אין לקבל מצב בו ההסכמים הקואליציוניים מוסתרים מעיני חברי הכנסת ומעיני הציבור. ראוי שההסכמים יוגשו למזכירות הכנסת באופן מיידי עם חתימתם, כדי לאפשר את הדיון הציבורי בהם וכדי שחברי הכנסת יידעו על איזו ממשלה הם נדרשים להצביע".

לדבריו, אי הגשת ההסכמים וההימנעות מפרסום כל ההסדרים הנלווים להם "מעוררים יותר מחשש, שהסתדרתם נעשית במכוון כדי למנוע את התגובה הציבורית ואת תגובת חברי הכנסת כאשר פרטיהם ייחשפו". 

ממפלגת יש עתיד נמסר בתגובה כי "כל ההסכמים יחשפו לציבור במלואם אחרי שייחתמו. הציבור יכיר את קווי היסוד של הממשלה העתידית לפני השבעתה". 

בהמשך, נמסר גם מיש עתיד וימינה יחד כי "ההסכמים הקואליציוניים וקווי היסוד של הממשלה יפורסמו כמובן באופן שקוף וברור לציבור לאחר חתימתם". עוד הוסיפו: "אנחנו קוראים ליו״ר הכנסת יריב לוין להודיע לכנסת בהקדם על כך שעלה בידם של חברי הכנסת לפיד ובנט להקים ממשלה, ולכנס את המליאה במיידי כדי להשביע ממשלה זו".

ממפלגת הליכוד גם הגיבו לדברים ופרסמו בחשבון הטוויטר שלהם: "מזתומרת ״לאחר החתימה״? חתמתם. תפסיקו לשקר לציבור. פרסמו את ההסכמים!".

נציין, כי הצגת ההסכמים הקואליציוניים היא בכל מקרה חובה שקבועה בחוק, וניתן להציגם עד למועד ההצבעה על הממשלה במליאת הכנסת.