מנהיג תנועת חמאס יחיא סינוואר נאם היום (שבת) בפני סופרים ואנשי אקדמיה מאוניברסיטאות ברצועת עזה. סינוואר התייחס בנאומו למבצע "שומר החומות", אשר נקרא בפי החמאס "חרב על ירושלים" ואמר כי במידה ויתחדשו העימותים בין ישראל לחמאס, אז "המזרח התיכון ישתנה מצורתו כעת". מנהיג החמאס ביקש להודות לפלסטינים המתגוררים ביהודה ושומרון ולערביי ישראל אשר הביעו תמיכה במאבקם ואמר כי "הלחץ שהפעילו היה משמעותי יותר למאבק מאשר הטילים ששוגרו מעזה".

גם הג'יהאד האיסלאמי הזהיר היום את ישראל מ"חילול אל אקצא שלא יעבור בשתיקה". בכיר הארגון, אחמד אל מודאלל, איים כי "ההתנגדות מוכנה להביס את האויב הציוני פעם נוספת".

עוד הוסיף סינוואר כי "אלוהים קבע שעלינו לתקוף את תל אביב, ויש עוד יכולות שלא חשפנו. הוכחנו לאויב שיש לאל-אקצה מי שיגן עליו. לנוכח היהירות של הציונים, היינו צריכים לתמוך בעמנו ובמקומות הקדושים שלנו".

סינוואר. יצא לנאום השבוע (צילום: רויטרס)
סינוואר. יצא לנאום השבוע (צילום: רויטרס)

הוא חשף כי במטח השיגורים האחרון מרצועת עזה לישראל, תכננו בחמאס לשגר את כל הטילים הישנים שברשותם. הוא הוסיף כי הארגון ושותפותיו באזור יכולים "להשמיד את תל אביב בעזרת קצב שיגורים של 130 טילים בדקה". בנוסף, הוא תקף את מדינות העולם הערבי שחתמו על הסכמי נורמליזציה עם ישראל, תוך התעלמות מהפלסטינים, וטען כי הן הובילו לאגרסיביות הישראלית.

סינוואר המשיך ואמר כי חמאס השתמש בסבב האחרון רק "ב-50% מכוחו" וכי מטרתו האסטרטגית הייתה "לאחד את האנשים מאחורי חמאס". "ישראל נכשלה ולא הצליחה להרוס את יכולותינו להתנגד לה. תוכניתם, להרוג עשרת אלפים לוחמים נכשלה", הוא הוסיף ועוד ציין כי "ישראל לא הרסה יותר מ3% מהמנהרות בעזה. המטרו לא נהרסה מכיוון שאנחנו אוהבים את האדמה שלנו והיא אוהבת אותנו בחזרה".

לאחר מכן, מנהיג חמאס פנה למדינות העולם וקרא להן להשקיע בעזה: "מי שירצה לתמוך ולהשקיע כספים, דלתנו תהיה פתוחה בפניו. לא ניקח כסף שמיועד לבנות את עזה ונפנה אותו ללוחמה בישראל". 

בנוסף לכך, דובר חמאס בירושלים, מוחמד חמאדה קרא להמונים להגיע ביום חמישי למסגד אל-אקצא בעקבות מצעד הדגלים המתוכנן להתקיים במקביל. "אנו קוראים לאנשינו בירושלים להגיע בהמוניהם למסגד אל-אקצא כדי להגן עליו. אנחנו קוראים לאנשינו בגדה המערבית להסלים את העימותים", אמר חמדה. 

 כזכור, לאחר שמצעד הדגלים במועדו המקורי נעצר בשל הפרעות והירי הרקטי לעבר ירושלים והסביבה, פנו מספר ארגוני ימין לארגונו החוזר של המצעד בו צפוים להשתתף בין היתר נציגים ממפלגת הציונות הדתית ומהתנועות אריאל, בני עקיבא, עזרא, תנועת הנוער התורני לאומי הראשונה בישראל, אם תרצו, גוש עציון ובנימין.

"פרעות תשפ"א והטרור מעזה עצרו את ריקודגלים מלבוא בשערי העיר במסלול המקורי. אנו חוזרים לצעוד ברחובות ירושלים, בראש מורם עם דגלי ישראל, נשיר ונרקוד לארץ ציון ולירושלים! בואו בהמוניכם להניף את הדגל, ולשמוח בשמחתה של ירושלים!", נכתב בהודעה שפורסמה מטעם ארגוני הימין.