לא כל זמר צריך לשיר כל סגנון מוזיקלי. יש סגנונות מוזיקליים שלא מתאימים לכל קול וזה בסדר וזה לגיטימי. אבל כשזמר מתאמץ בכוח להישמע מה שהוא לא או להראות שהוא חולש ביד רמה על סגנון שגם אם יתאמץ הוא לא יתאים לקולו – זה יוצא פתטי, מביך ובעיקר מיותר.

כך אני הרגשתי כשהאזנתי לנסרין קדרי מנסה לעשות פופ טראשי. זה קרה בשיר החדש של דולי ופן עם אנה זק ונסרין – "בוקר טוב עולם". 

הפזמון עצמו קליט ותפור לקולה של קדרי אבל מעבר לזה? היא פשוט נשמעת כמו מי שמתאמצת בכוח להישמע מה שהיא לא, מגבבת חרוזים מאולצים עם משפטים שאין כל כך קשר ביניהם ("ילדות טובות צריכות תמיד לנוח / והקיץ הוא עושה לי מצב רוח / איך אני אוהבת שהכל פתוח / הולכות עד הסוף זה בטוח"). זה אפילו לא נכון תחבירית כי מ"אוהבת" (לשון יחיד) זה עובר ללשון רבים ("הולכות"), אבל הכל הולך כשמכוונים לסטנדרטים נמוכים, לא?

לגבי אנה זק, ובכן זמרת היא מעולם לא הייתה ככה שהדקלום דווקא הולם אותה ומתאים לווייב השיר. אם החלוקה הייתה יותר מדויקת שזק תבצע רק את הבתים וקדרי רק את הפזמון – השיר יכל להיות ראוי יותר לטעמי, אבל בטראש כמו בטראש לא תמיד יש היגיון. בייחוד כשמדובר במסחרה מטופשת לעילגים.



מאז שהוא פרץ לתודעה לא התחברתי כל כך לשירים של מושיקו מור (וגם לא כל כך לקולו, אבל זה כבר טעם אישי), ועם זאת שירו החדש "מתחתנים" הוציא אותי מעט מאדישותי וגיליתי שיר חביב, חמוד, קצבי ומקפיץ שכולל שובבות נעורים, חינניות וביצוע מצוין שמצליח להלהיב את המאזין (לפחות אותי) לכל אורכו.  

כשיר חפלה, השיר הזה מספק פופ ים תיכוני ראוי ומעולה שהייתי שמח לגמוע עוד מסגנונו זה. 


חמש שנים מאז צאת אלבומם האחרון, "בלקן ביט בוקס" (תומר יוסף, אורי קפלן ותמיר מוסקט) מפגיזים עם סינגל ראשון מאלבום חדש – "Long Time Coming" שממשיך את הקו הכה ייחודי, מוכר וידוע שלהם ונוסך תחושה של מסיבה בלתי נגמרת בנשמה עם שיק יותר קובני והפקה מוזיקלית הדוקה שמעיפה את הראש מהרגע הראשון. אחד הלהיטים הבאים המוצדקים של ההרכב. 

אלסי דול חוברת להוד מושונוב (BEMET) ועמרי 69 סגל ל"אובססיבית", תופין דאנס פופ קליט, צעיר, טינאייג'רי שמייצג את תרבות דור ה-Z והלך רוחו האינסטנטי. נדמה כי דול, בביצוע חושני ומלא כריזמה, מפלסת לאט ובבטחה את דרכה להפוך לאחת מכוכבות הפופ העתידיות והראויות פה והשיר הזה הוא ההוכחה לכך. זה ייקח עוד זמן, אבל היא לגמרי בכיוון הנכון. 

במה חדשה – LFG – "מלא מזומנים"

התבקשתי שוב ושוב לחוות דעה ולכתוב על צמד ראפרים שלא הכרתי בשם LFG שהוציא שיר בשם "מלא מזומנים". אני מאד אוהב ראפ, מאד אוהב היפ הופ ובייחוד אוהב יצירה מקורית חדשה וצעירה. אבל משהו בשיר הזה לוקה בחסר לדעתי. מלבד שהוא חסר פאנץ' שבאמת מצליח לסקרן, השיר די מונוטוני ואנמי ואמנם ההתלהבות והאנרגיות בוקעות מקולם של השניים, הם לא זמרים כל כך טובים (ומגניבים פה ושם זיופים קלים) כך שזה נשמע שההרכב עדיין לא כל כך מלוטש, לפחות כפי שמצטייר בשיר הזה. 


חם בחו"ל

Billie Eilish - Lost Cause

DJ Khaled - I DID IT (Official) ft. Post Malone, Megan Thee Stallion, Lil Baby, DaBaby


?J. Balvin, Maria Becerra - Qué Más Pues 


Marshmello x Jonas Brothers - Leave Before You Love Me