יו"ר הכנסת יריב לוין הודיע ביום שישי האחרון כי בהתאם לסעיף 13 לחוק יסוד: הממשלה, הוא יביא בפני מליאת הכנסת את הודעתו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כי עלה בידו להרכיב ממשלה. ההודעה תובא בישיבת המליאה שתיערך ביום שני הקרוב, בהיותה הישיבה הראשונה של מליאת הכנסת ממועד הודעתו של ח"כ לפיד ללוין.

לאחר הודעתו של יו"ר הכנסת למליאה ובהתאם למסגרת הזמנים הקבועה בחוק, יקבע היו"ר ישיבה לדיון ולהצבעה בדבר כינון ממשלה.החוק קובע כי על היו"ר לקבוע מועד להצבעה בתוך שבוע ימים מרגע ההודעה למליאה, כך שמועד ההצבעה על הממשלה בכנסת יהיה לא יאוחר מיום שני הבא, ה-14 ביוני. 

בתוך כך, מתגברות ההערכות כי ח"כ ניר אורבך מימינה ככל הנראה הוא לא ימנע את הקמת ממשלת האחדות, כך דווח בחדשות 12. כזכור, גם ח"כ עידית סילמן הבהירה: "אצביע בעד הממשלה - וזה סופי". 

לכתבה המלאה

400 משפחות פונו בעקבות שריפת ענק בצור הדסה

שריפת יער גדולה פרצה ביום שישי בסמוך לצור הדסה סיכנה את בתי היישוב, ועקב כך כ-400 משפחות פונו מבתיהן. במהלך היום פעלו במקום כ-35 צוותי כיבוי וכן 10 מטוסי כיבוי ואמצעי חוזי אוויריים עד להשגת שליטה על האש. 

בשירותי הכבאות מזהירים כי עקב ההיקף העצום של השריפה, העשן יורגש באוויר בימים הקרובים. המשרד להגנת הסביבה, בהתייעצות עם משרד הבריאות, ממליץ לחולי לב ריאות, קשישים, ילדים ונשים בהיריון לצמצם שהייה בחוץ שלא לצורך וליתר התושבים להימנע מפעילות גופנית מאומצת בחוץ בשלב זה.
לכתבה המלאה

השריפה בצור הדסה (צילום: כבאות והצלה מחוז יו''ש)
השריפה בצור הדסה (צילום: כבאות והצלה מחוז יו''ש)



סינוואר מאיים: אם ישראל תתקוף, המזרח התיכון ישתנה

מנהיג תנועת חמאס יחיא סינוואר נאם היום (שבת) בפני סופרים ואנשי אקדמיה מאוניברסיטאות ברצועת עזה. סינוואר התייחס בנאומו למבצע "שומר החומות",   ואמר כי במידה ויתחדשו העימותים בין ישראל לחמאס, אז "המזרח התיכון ישתנה מצורתו כעת". מנהיג החמאס ביקש להודות לפלסטינים המתגוררים ביהודה ושומרון ולערביי ישראל אשר הביעו תמיכה במאבקם ואמר כי "הלחץ שהפעילו היה משמעותי יותר למאבק מאשר הטילים ששוגרו מעזה".

עוד הוסיף סינוואר כי "אלוהים קבע שעלינו לתקוף את תל אביב, ויש עוד יכולות שלא חשפנו. הוכחנו לאויב שיש לאל-אקצה מי שיגן עליו. לנוכח היהירות של הציונים, היינו צריכים לתמוך בעמנו ובמקומות הקדושים שלנו".

לכתבה המלאה

מנהיג חמאס, יחיא סינוואר (צילום: מג'די פתחי/TPS)
מנהיג חמאס, יחיא סינוואר (צילום: מג'די פתחי/TPS)

פייסבוק הודיעה: חשבונו של טראמפ יישאר מושעה למשך שנתיים

פייסבוק הודיעה אמש חשבונו של הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, שנסגר בעקבות תמיכתו במתפרעים שהתפרצו לגבעת הקפיטול ב-6 בינואר, יישאר מושעה למשך שנתיים והפעילות תתחדש רק אם "הסיכון לביטחון הציבור יצטמצם". "עלבון למצביעים שלי", הגיב הנשיא לשעבר.

כזכור, הרשת החברתית הודיעה על השעיית החשבונות של טראמפ בפייסבוק ובאינסטגרם ב-7 בינואר, וזאת בתגובה לתמיכה שפרסם במתפרעים שהסתערו על גבעת הקפיטול במהלך אישור תוצאות הבחירות לנשיאות. גם טוויטר ויוטיוב סגרו את חשבונותיו של הנשיא לשעבר.

לכתבה המלאה

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

 

ארה"ב: משרד המשפטים ניסה לחשוף מקורות עיתונאיים של הניו יורק טיימס

עיתון הניו-יורק טיימס דיווח כי נשיאי ארצות הברית האחרונים, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ והנשיא הנוכחי ג'ו ביידן, ניסו לשים את ידיהם על מקורות עיתונאיים של כתבי העיתון. על פי הפרסום, משרד המשפטים האמריקאי ניסה להשיג את רישומי תכתובות האימייל של הכתבים, על מנת להגיע למקורותיהם.

הפרשה נפתחה מספר שבועות לפני סיום כהונתו של טראמפ, אך נמשכה לתוך החודשים הראשונים של נשיאות ביידן. על פי הטיימס, בעוד אנשי הממשל הישן הסתירו את העניין מהעיתונאים, בממשל ביידן פנו לבכירים בהנהלת העיתון וחשפו זאת, אך בחרו להוציא במקביל צו איסור פרסום על מנת למנוע מהנושא להגיע לציבור הרחב.

לכתבה המלאה

בניין הניו יורק טיימס (צילום: REUTERS/Lucas Jackson)
בניין הניו יורק טיימס (צילום: REUTERS/Lucas Jackson)