ראש השב"כ בהודעה חריגה: נדב ארגמן הבהיר הערב (שבת) כי הוא מזהיר מה"שיח האלים והמסית, בדגש על זה המתקיים ברשתות החברתיות, שעלול להתפרש בקרב קבוצות מסוימות בקרב בודדים, ככזה המתיר פעילות אלימה ובלתי חוקית שעלולה חלילה להגיע אף לכדי פגיעה בנפש".

"מדינת ישראל חרטה על דגלה את עקרון חופש הביטוי. זהו עקרון חשוב והכרחי במדינה דמוקרטית", פתח ארגמן את הודעתו. 

"בתקופה האחרונה אנו מזהים התגברות והקצנה חמורה בשיח האלים והמסית, בדגש על זה המתקיים ברשתות החברתיות", אמר ראש השב"כ. "זהו שיח הכולל התבטאויות חמורות, תוך שימוש בשפה ובמונחים של שיסוי, הסתה ואף קריאות לאלימות ופגיעה פיזית".

עוד הוסיף כי "לצד האחריות המוטלת על כתפי השב"כ, חובתם של נבחרי ציבור מכל קצוות הקשת הפוליטית, מובילי דעה, אנשי דת, מחנכים ואזרחי ישראל כולם לצאת בקריאה ברורה ונחרצת להפסקה לאלתר של השיח המסית והאלים". 

ארגמן חתם את דבריו באומרו כי "האחריות להרגעת הרוחות ולריסון השיח מוטלת על כתפי כולנו". 

שלט המציג את נפתלי בנט בכאפייה (צילום: רשתות חברתיות)
שלט המציג את נפתלי בנט בכאפייה (צילום: רשתות חברתיות)

כזכור, חייו של יו"ר ימינה נפתלי בנט ושותפתו הפוליטית איילת שקד מאויימים מאז הודיעו על חבירתם ל"גוש השינוי". היחידה לאבטחת אישים בשירות הביטחון הכללי החלה ביום חמישי לאבטח את בנט, ורמת האיומים נגדם עלתה לרמה אחת לפני זו הגבוהה ביותר, חמש מתוך שש.

עוד דווח כי במשטרה הונחו להיערך בכל האמצעים הנדרשים למחאות באזור מגוריהם, כדוגמת אלו שהתקיימו בימים האחרונים, שעשויות להיות סוערות אף יותר. בנוסף, בהוראת קצין הכנסת, יו"ר ימינה נוסע ברכב ממוגן.

"נראה שלא למדנו את הלקחים הנדרשים מאירועי העבר"

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ הביע תמיכה בדבריו של ראש השב"כ, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "נראה שלא למדנו את הלקחים הנדרשים מאירועי העבר. מי שמנסה לשלול לגיטימיות של מהלכים דמוקרטיים בסיסיים ומצית את אש ההסתה, נושא גם באחריות ואני קורא לכל אחת ואחד, להימנע מכל גילוי אלימות".

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ פנה ליו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ אורנה ברביבאי בבקשה לכנס דיון דחוף בוועדה בעקבות אמירתו של ראש השב"כ, "המתריעה מפני השלכות חמורות ופגיעה אפשרית בנפש, על רקע השיח האלים והמסית". לדבריו, "לנוכח הדברים החמורים וההסתה הגוברת, על הכנסת, צריך לוודא שגורמי הבטחון ערוכים ועושים הכל כדי למנוע פגיעה בנפש".

שר האוצר ישראל כ"ץ הצטרף "לקריאתו של ראש השב״כ נדב ארגמן שמזהיר מפני ״השיח המסית שעלול להגיע לכדי פגיעה בנפש״. ניתן לקיים ויכוח נוקב מבלי לחצות קוים מסוכנים. על כולנו מוטלת האחריות לנהוג בדרך זו".