יו"ר הכנסת יריב לוין שוקל להקדים את הממשלה ליום רביעי הקרוב, כאשר מועד נוסף שעולה על הפרק הוא יום שני הבא. עם זאת, ההחלטה הסופית בנושא טרם התקבלה. בתוך כך, לוין ימסור מחר במליאה הודעה כי עלה בידי לפיד להקים ממשלה. החוק מחייב אותו לזמן דיון להשבעת הממשלה בתוך שבוע מרגע ההודעה, כלומר ברביעי או בשני.

מליאת הכנסת צפויה לבחור יושב ראש כנסת חדש בתחילת הישיבה בה תושבע הממשלה החדשה. כזכור, 66 חברי כנסת מ"גוש השינוי" ומהרשימה המשותפת הגישו בקשה לבחירת יו"ר חדש. המועמד לתפקיד הוא ח"כ מיקי לוי. על פי תקדימי העבר הוא אמור לנהל את ישיבת ההשבעה מייד לאחר בחירתו.

כזכור, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, הודיע ביום רביעי לנשיא המדינה ראובן ריבלין כי עלה בידו להרכיב ממשלה. השיחה הדרמטית התרחשה פחות משעה לפני תום מועד המנדט שהוענק לו. "הממשלה תעשה ככל שביכולתה לאחד ולחבר בין כל חלקי החברה הישראלית", אמר.

יאיר לפיד מודיע לנשיא ש"עלה בידו" להרכיב ממשלה

לאחר השיחה עם ריבלין ועל פי הוראות חוק יסוד הממשלה, נשלחה הודעה ליו"ר הכנסת יריב לוין בה הודיע לפיד כי עלה בידו להקים ממשלה.
לפיד קרא ליושב ראש הכנסת, למלא את החובה החוקית המוטלת עליו ולכנס במהירות האפשרית ישיבת מליאה מיוחדת בה יודיע לכנסת שהצליח להרכיב ממשלה.