הותר לפרסום: מוטי בבצ'יק, עוזרו הקרוב של שר השיכון והבינוי ומי שכיהן כשר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן, נעצר הבוקר (ראשון) לחקירה באזהרה, ביחד עם שלושה חשודים נוספים, בהם ארז גיל-הר, מנכ"ל משותף בחברת הלובינג "פוליסי", והעיתונאי החרדי מנחם גשייד, שהיה אף הוא יועצו של ליצמן. זאת לאחר חקירה סמויה ומאומצת של היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, שהפכה לגלויה.

מעצרם של בבצ'יק, עוזרו של השר, ושל ארז גילהר הלוביסט הוארך ביומיים. כמו כן, מעצרו של גשייד הוארך ביממה.

בין היתר חוקרים ביאח"ה במסגרת אותה פרשה חשד לפיו דאגו גורמים בעלי אינטרסים לשחד את בבצ'יק, עוזרו של מי שהיה שר הבריאות כדי שזה יפעל להסרת סימנים מזיקים (שומן רווי, סוכר ברמה גבוהה) על מוצרים שונים שמייצרת חברת תנובה ובעיקר על גבינה צהובה.

במסגרת הפרשה, כאמור, נעצר אתמול גם גיל-הר, שדאג לפגישה בין בכירים בתנובה לשר הבריאות ואף היה שותף באותה פגישה שנערכה כבר ב-2017. 

בנוסף, עוכבו לחקירה מספר חשודים נוספים בחשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. במהלך המעצר בוצעו חיפושים במספר כתובות בנוסף לבתיהם ומשרדיהם של החשודים. החקירה מנוהלת בליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

עפ"י החשד, בבצ'יק פעל לכאורה במספר הזדמנויות ביחד עם המעורבים ממניעים של בצע כסף, לקידום ושימור אינטרסים של חברות מסחריות גדולות במשק, תוך ניצול מעמדו ובניגוד מוחלט לאינטרס הציבורי. החשודים, שהובאו לחקירה במשטרה, יובאו במהלך היום לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון.

עורכי הדין טל שפירא וסתיו שורצברג מסרו מטעמו של מנחם גשייד כי "מרשם פעל כחוק והוא דוחה בתוקף את החשדות המיוחסים לו לכאורה. ההחלטה לשחרר את מר גשייד ממעצר כבר מחר משקפת את היעדר מעורבותו". הם "סמוכים ובטוחים כי בתום החקירה יתבהרו הדברים והתיק בעניינו של גשייד יסגר".

מתנובה נמסר: "תנובה פעלה ופועלת בהתאם לחוק והממשל התאגידי. החברה ומנהליה משתפים וישתפו פעולה עם החקירה, ככל שיידרש".

מחברת רוש ישראל נמסר בתגובה: "חברת רוש ישראל מאשרת שחוקרי משטרה הגיעו הבוקר למשרדיה. החברה משתפת פעולה באופן מלא עם גורמי אכיפת החוק ופועלת בשקיפות מלאה ובהתאם להוראות החוק".