מגיפת הקורונה בהודו היא הקשה ביותר בעולם ומספר המתים מהנגיף הולך וגובר מיום ליום. בתי החולים במדינה כבר מתקשים לעמוד במספר המטופלים, מה שמוביל לטעויות בירוקרטיה חורצות גורלות. מוקטיאלה ג'ריג'אמה בת ה-70 הוכרזה כמתה לפני כשבועיים, ואף נערכה עבורה הלוויה בידי בני משפחתה הקרובים. אתמול (שבת), הקשישה הצליחה להדהים את העולם לאחר ש"קמה לתחייה".

הוכרזה כמתה ו"התעוררה לחיים" (צילום: Phanindra Papasani Twitter)

ג'ריג'אמה הגיעה אל בית החולים באזור כריסטינאפט שבהודו לאחר שנדבקה בנגיף הקורונה ב-12 במאי. כשבעלה הגיע לבקר אותה שלושה ימים לאחר מכן אשתו לא הייתה בחדרה, וצוות העובדים טען כי היא הועברה מחלקה. לעומת זאת, הרופא התורן בבית החולים טען כי המידע הוא שקרי וסיפר למשפחה שבת ה-70 הלכה לעולמה. 

על פי דברי אחיינתה של גריג'אמה, המשפחה התעקשה לראות את הגופה. "דודי מצא גופה שהייתה נראית זהה לאשתו, אך הוא ראה אותה מרחוק בגלל כללי הריחוק החברתי. אחרי זה הונפקה עבורו תעודת פטירה", סיפרה האחיינית, נגו. הגופה שנמצאה נעטפה בפלסטיק שחור ונלקחה אל טקס הלוויה, בו שורפים את הגופה. 

שבועיים לאחר מכן, הקשישה השתחררה מבית החולים, ועל אף שהוצעה לה נסיעה על חשבון בית החולים, היא העדיפה ללכת ברגל, וכשהגיעה הדבר הראשון שעשתה הוא להתלונן בפני המשפחה על כך שלא הגיעו לאסוף אותה. המשפחה המאושרת שמחה מאוד לגלות שג'ריג'אמה נותרה בחיים, אך חזרתה הייתה מהולה בעצב, שכן בדיוק באותו היום בנה, רמש בן ה-36, הלך לעולמו לאחר שחלה בנגיף. "הלוואי ובני היה כאן לראות אותי חוזרת", אמרה הקשישה.