"זו רק בעיה של תקציב": נהריה הוצפה מספר פעמים בשנים האחרונות במהלך תקופת הגשמים בשל בעיות ניקוז חמורות בנחל הגעתון ובתשתיות העירוניות, ונזק רב נגרם לעסקים ולרכוש פרטי בעיר. יורם ישראלי, יו"ר רשות הניקוז בגליל המערבי מתח ביקורת חמורה על התנהלות הממשלה בנושא הבוקר (ראשון) בתוכניתה של ליאת רון ב-104.5FM: "אמרו לנו שנגמר הכסף, אין תקציב מסודר כבר כמה שנים".

"אחרי השיטפון בינואר 2020 הייתה החלטת ממשלה, ותוקצב סכום במשרד ראש הממשלה לטובת הדבר הזה", הסביר ישראלי. "אני מניח שהוא לא תוקצב כמו שצריך, כי אין תקציב מדינה כבר מספר שנים. לכן אנו נמצאים במצב שביקשנו חמישה מיליון שקל להשלמת התכנון המפורט, ואמרו לנו שנגמר הכסף - וזה קורה כשאין תקציב מסודר".

"יש שלושה שלבים נוספים שצריך לתכנן", המשיך. "התקדמנו עם התכנון בחלקו, וכרגע נמצאים לקראת יציאה למכרז, שלטובתו צריך תכנון מפורט. בשלבים הבאים אנו מתכננים סכר על עוד נחל גדול שצורף לגעתון, נחל אושרת, שאם אותו נצליח לחסום אז למעשה עיקר השיטפונות מנהריה ימנעו. השלישי זה מאגר שטפונות מאזור עברון".

הצפות בנהריה (צילום: כב''ה)
הצפות בנהריה (צילום: כב''ה)

"אנחנו מתריעים, וכל העולם צריך לדעת", הזהיר המומחה לשיטפונות, "הסיבה שעד עכשיו כל זה לא קרה - זה מחדל תקציבי. אנחנו חוזרים על אותו סיפור. אם יש שנים גשומות אז לא מקימים מתקני התפלה, לא מתכננים לטווח ארוך. צריך למצוא מקור כספי ולהשלים את הפרויקט. אני מקווה שבעוד שבועיים זה יסתדר. אם לא יהיו תקציבים, נהריה תוצף עוד פעם. אני מתריע על זה, שלא יגידו שלא אמרנו".