בצל ההתקדמות במגעים בין מפלגות "גוש השינוי" לקראת הקמת הממשלה, סיעת הליכוד התכנסה היום (ראשון) לישיבתה השבועית באולם ירושלים בכנסת. בפתח הישיבה מסר ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהרה לתקשורת, בה התייחס לאירועים האחרונים.  

"אנחנו מגנים כל הסתה ואלימות מכל צד שהוא", אמר נתניהו, "הסתה היא לא ביקורת פוליטית, אלא קריאה לאלימות. במשך תקופה ארוכה קוראים נגדנו קריאות איומות כולל קריאות מפורשות לרצח שלי, של בני משפחתי. ובתגובה יש שקט בשיח הציבורי והתקשורתי".

"זה ניסיון למסגר את הימין כאלים ועצם הניסיון הוא מסוכן לדמוקרטיה וצריך להבין מה קורה כאן", המשיך. לטענתו, אנחנו עדים להונאת הבחירות הגדולה ביותר בתולדות המדינה: "לכן אנשים שמרגישים בצדק מרומים מגיבים לזה, אי אפשר לסתום להם את הפיות ואסור לחסום חשבונות פייסבוק וטוויטר רק כדי להשתיק את הביקורת נגד הממשלה הזאת".

בהמשך דבריו התייחס נתניהו לממשלת השינוי המתגבשת: "אנחנו תמיד היינו פתוחים לסייע לאזרחי ישראל הערבים ועשינו זאת יותר מכל ממשלות ישראל גם יחד. אבל בניגוד לבנט ולפיד מעולם לא הסכמנו לתת למנסור עבאס אוטונומיה פלסטינית בנגב, לא הסכמנו להקים איתו ממשלה ולא לתת לו את ראשות ועדת הפנים בכנסת".

"ממשלה שתלויה בתומכי טרור לא תוכל לפעול באופן שיטתי ועקבי נגד ארגוני הטרור בעזה וספק אם תילחם בהחלטת בית הדין הבינלאומי בהאג נגד חיילי צה״ל", אמר. 

נתניהו הוסיף כי "מי שימין לא מצביע בעד ממשלת שמאל ומי שבעד ממשלת שמאל איננו ימין. יש כמה אנשים עדיין, בימינה ובתקווה חדשה, ואני קורא להם להתייצב ולהצביע נגד הממשלה הזאת שמסכנת את מדינת ישראל. השעה מאוחרת, אך לא מאוחרת מדיי. עשו את הדבר הנכון והצביעו נגד ממשלת השמאל".

בסיום דבריו, הצהיר נתניהו כי הוא וחבריי הליכוד יתנגדו בתוקף להקמת הממשלה הזו, "אם חלילה היא תקום אנחנו נפיל אותה מהר מאוד".

גם יו"ר הכנסת, חבר הכנסת יריב לוין, נשא דברים בפתח הישיבה ואמר: "אנו נמצאים בימים קשים ומורכבים. עומדת לקום ממשלת שמאל רדיקלי בתמיכת חברי כנסת שנבחרו על קולות הימין". הוא הוסיף כי "הממשלה הזאת תעמוד חסרת אונים מול איראן, מול סוריה ומול המתפרעים בתוך מדינת ישראל".

יריב לוין בישיבת סיעת הליכוד

לצד זאת, חבר הכנסת יואב קיש אמר בחלק הסגור של ישיבת סיעת הליכוד כי "בנט נפל בפח של מנסור עאבס, שום משא ומתן לא נעשה מולו על ידי הליכוד, רק בקשה לתמיכה בחוק בחירה ישירה".

בתוך כך, נמשכת הביקורת מימין נגד הקמת ממשלת השינוי. רבנים בכירים בציונות הדתית פרסמו מכתב ובו קראו להתנגד להקמתה של ממשלת השינוי. לצד זאת, ממשיך לגבור הלחץ על חבר הכנסת ניר אורבך שיצביע נגד הקמת הממשלה. מוקדם יותר היום אמר יו"ר הכנסת יריב לוין כי צפוי לכנס את מליאת הכנסת כבר ביום רבעי הקרוב, להצבעה על הקמת הממשלה החדשה. 

לאחר שראש השב"כ נדב ארגמן יצא בהודעת אזהרה חריגה בה הביע דאגה מן הסתה הולכת וגוברת ברשתות החברתיות במהלך הימים האחרונים. מוקדם יותר הבוקר ח"כ עידית סילמן לקצין הכנסת בבקשה לקבל אבטחה צומדה, זאת בעקבות איום שקיבלה. מאוחר יותר הורה קצין הכנסת להצמיד אבטחה לח"כ סילמן ולח"כ אורבך.