"הרב אמר ויגאל עמיר עשה": המצב הפוליטי בארץ שברירי, ימים ספורים לפני השבעתה הצפויה של ממשלת השינוי בראשם של ח"כ יאיר לפיד וח"כ נפתלי בנט. מכתב הרבנים, עליו חתום בין היתר הרב החשוב בציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, שקורא "לעשות הכל" כדי למנוע את הקמתה של הממשלה הזו מעורר הדים היום (ראשון) במערכת הפוליטית וברשתות החברתיות.

חבר הכנסת ממרצ, יאיר גולן, צייץ בחשבון הטוויטר שלו מסר ביקורתי וחריף מאוד, המשווה את מצב השיח בימינו לזה שרווח טרם הירצחו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין: "'לעשות הכל' אמר הרב דרוקמן ב-1995 - ואז יגאל עמיר עשה".

חבר הכנסת מימינה, שנמנה עם הגוש המפלגתי שלא תומך באופן מובהק בהצטרפות מפלגתו של בנט לממשלת השינוי, ניר אורבך, הגיב לדברים אלו של חבר הכנסת ממרצ: "תתבייש לך יאיר על הפגיעה ברב דרוקמן, על ההשוואה החצופה בין רוצח מתועב למחנך שהעמיד רבבות של תלמידי חכמים שחלקם מסרו נפשם תחת פקודך. ככה לא מרפאים חברה שסועה שכמהה לשינוי ושיח אחר. חזור בך, עוד לא מאוחר".

כזכור, השניים, במידה ואורבך ייתן את הסכמתו הסופית להצטרפות לממשלת השינוי, צפויים לשבת יחד באותה קואליציה שברירית שתחליף את שלטונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. 

ח''כ ניר אורבך (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
ח''כ ניר אורבך (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

גם שר החינוך ויו"ר הבית היהודי לשעבר, הרב רפי פרץ, הגיב לדברים אלו של גולן בחשבון הטוויטר שלו: "שקר. הסתה. בושה".

חבר הכנסת ממפלגת הציונות הדתית, אופיר סופר, הגיב גם הוא לדברים: "האיש שהיה סגן רמטכ"ל הפך לצייצן מסית בטוויטר. כמות הפעמים שבהם נדרש גולן לחסינותו מעידה על כמות הרפש שהפיץ בחברה הישראלית. כמפקד למפקד, אני פונה ליאיר גולן, חדל מהשיח המסית והמפלג".

דברים אלו באים ברקע האזהרות החריגות מכיוון השב"כ, שלוו אמש בהצהרה מיוחדת של ראש הארגון, נדב ארגמן, כי יש חשש מסויים מרצח פוליטי לאחר ניטור של השיח האלים ברשתות החברתיות המתנגד להקמת ממשלת שינוי.

עם זאת, העיתונאי עמית סגל הציג בערוץ הטלגרם שלו ציוץ נוסף של חבר הכנסת יאיר גולן מסוף חודש אפריל, שבמידה מסויימת סותר את הדברים אליהם הגיב אורבך: "למי שלא הבין המשימה הלאומית, הציונית והחשובה ביותר כרגע היא הוצאת הנאשם מבלפור. נעשה הכל כדי שזה יקרה, וזה יקרה. שופרות, שתו כוס מים".