לא רק החמאס מאיים: בתגובה לפרסומים על הכוונה לקיים את מצעד הדגלים בירושלים כבר ביום חמישי הקרוב, תנועת הפת"ח, המתמודדת בבחירות לראשות הפלסטינית מול חמאס, פרסמה בחשבון הטוויטר הרשמי שלה היום (ראשון) ציוץ הקורא להתקומם נגד "צעדתם של הפאשיסטים הגזענים".

בציוץ של התנועה, בראשה עומד יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), נכתב עוד: "הפת"ח קוראת לפעולה חופשית על מנת להגן על ירושלים ולהתעמת עם הצועדים ביום חמישי".

המהומות בשייח' ג'ראח (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
המהומות בשייח' ג'ראח (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

המועצה הכללית של התנועה, הנחשבת מתונה יותר ממתחרתה ברצועת עזה, החמאס, אישרה את המסר הזה בישיבתה מהיום. עוד הם קראו "להגן" על האתרים הקדושים לדתות השונות, לרבות המוסלמים והנוצרים, זאת כאמור, כתגובת נגד לצעדה של "הציונים הדתיים והקיצוניים".

"ירושלים היא קו אדום, ולעם הפלסטיני יש רצון חזק ונחישות להתנגד לכיבוש בה, ועל כל השטחים הפלסטיניים", נכתב עוד בהצהרה. "מאה שנות סכסוך הן הוכחה שלאנשינו אין כוונה להיכנע, והעם יעמוד על רגליו האחוריות ויתנגד עד שאחרון החיילים והמתנחלים יתפנו מאדמתו".

המועצה המרכזית של הארגון הוסיפה כי העם הפלסטיני לא ישלם את מחיר המאבק הפוליטי הפשיסטי בישראל, והעם הפלסטיני על כל שלוחותיו, לרבות ברצועת עזה, יתקומם על מנת להביס את "הפאשיסטים". 

בהצהרה נמסר עוד כי הסכסוך בשייח' ג'ראח, בטן אל-ווא וסילוואן היא הוכחה ליכולת של הרשות הפלסטינית ושאר האזורים להילחם ב"מכונת המלחמה" הישראלית. "מדיניות הטיהור האתני לא תעבור שוב", הוסיפו.

מצעד הדגלים (צילום: מרק ישראל סלם)
מצעד הדגלים (צילום: מרק ישראל סלם)

עוד נכתב כי הפת"ח רואה בממשלת ישראל כאחראית להתלקחות המצב הביטחוני בירושלים וברצועת עזה, וכי הרשות קוראת לקהילה הבינאלומית להתערב במהירות כדי לעצור את ההסיטריה של ראש הממשלה בנימין נתניהו והימין הקיצוני, שלדבריהם, "מאיימים לפוצץ את כל האזור שוב".

נציין, כי תנועת הפת"ח נחשבת לגורם הפוליטי המתון יותר בקרב העם הפלסטיני, והיא מתמודדת בבחירות מול תנועת החמאס שמנסה לבסס את הפופולריות שלה על ידי ביצוע פעולות טרור נגד ירושלים, לרבות הירי לעבר הבירה שהצית את מבצע "שומר החומות" בחודש שעבר. 

אבו מאזן (צילום: פלאש 90)
אבו מאזן (צילום: פלאש 90)