ראשי מפלגות "קואליציית השינוי" המסתמנת נפגשו היום (ראשון) לראשונה במלון דן בתל אביב. הישיבה התקיימה בנוכחות כל חברות הגוש, בהן יש עתיד, ימינה, כחול לבן, ישראל ביתנו, העבודה, מרצ, תקווה חדשה ורע"מ. במקביל לקיום הפגישה, התקיימו הפגנת תמיכה בממשלה בסמוך למלון, לצד הפגנת מחאה כנדה. 

במהלך הפגישה שוחחו ראשי המפלגות על הצורך להשביע ממשלה כבר ביום רביעי הקרוב, על מנת לאפשר למדינה להתקדם. בנוסף, הדגישו את מקומם של המנהיגים בהרגעת הרוחות, והביעו דאגה מהאווירה בהפגנות וברשתות החברתיות.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, כתב בסיום הפגישה בפייסבוק: "פגישת עבודה ראשונה עם ראשי מפלגות ממשלת האחדות. אנחנו קוראים ליו״ר הכנסת לעשות הכל כדי להשביע את הממשלה כבר ביום רביעי הקרוב".

הוא הוסיף כי "האלימות הולכת וגואה, ולכולנו חובה לאומית למנוע התלקחות נוספת ברחובות ישראל. כבר שנתיים וחצי ישראל בשיתוק מערכות, רמות ההסתה בשיא ומשרדי הממשלה אינם מתפקדים. הגיע הזמן לממשלה יעילה וטובה שתביא אחדות ושקט למדינת ישראל".

גם יו"ר העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, התייחסה לדברים וכתבה: "אם זאת תהיה ממשלה של רצון טוב היא תעשה ממש טוב למדינת ישראל ולעם ישראל ואין סיבה שהיא לא תצליח. זה מה שאמרתי בפגישת ראשי מפלגות גוש השינוי היום".

מיכאלי נכנסת לפגישה עם ראשי סיעות ''גוש השינוי'' (צילום: אבשלום שושני)
מיכאלי נכנסת לפגישה עם ראשי סיעות ''גוש השינוי'' (צילום: אבשלום שושני)

בסיום הפגישה, צייץ יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ בטוויטר שלו: "השינוי בדרך".

ניצן הורוביץ נכנס לישיבת ראשי הסיעה של ''גוש השינוי'' (צילום: אבשלום שושני)
ניצן הורוביץ נכנס לישיבת ראשי הסיעה של ''גוש השינוי'' (צילום: אבשלום שושני)

בתוך כך, מפלגת רע"מ הוציאה הודעה רשמית בתגובה לטענות שנשמעו כלפי מצד חברי ושרי הליכוד: "אנו דוחים על הסף כל נסיון להשתמש ברע"מ ככלי לניגוח פוליטי. כל שיחה שקיימו חברי רע"מ עם גורם פוליטי באשר הוא אינה מבחינתנו חומר תקשורתי, כך ניהלנו ונמשיך לנהל פוליטיקה נקייה ואחראית. יחד עם זאת, לא נעבור בשתיקה על כל נסיון לקבל נקודות זכות על חשבוננו מכל גורם פוליטי בכל צד. הדברים ברורים לכולם. יש צורך להתמקד בשינוי לטובת כלל האזרחים במדינה והחברה הערבית בפרט וזה מה שמעסיק אותנו בימים אלה".

עבאס נכנס לפגישת ראשי סיעות ''גוש השינוי'' (צילום: אבשלום שושני)
עבאס נכנס לפגישת ראשי סיעות ''גוש השינוי'' (צילום: אבשלום שושני)

כזכור, מוקדם יותר היום התכנסה סיעת ימינה לישיבה במשרדי המפלגה ברעננה, זאת יומיים לאחר שהתכנסה בפעם האחרונה. כשברקע עמדה השאלה האם ח"כ ניר אורבך יתמוך או יתנגד בכנסת להקמת הממשלה. 

בתוך כך, יו"ר הכנסת יריב לוין הודיע בשבוע שעבר כי בהתאם לסעיף 13 לחוק יסוד: הממשלה, הוא יביא בפני מליאת הכנסת את הודעתו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כי עלה בידו להרכיב ממשלה. ההודעה תובא בישיבת המליאה שתיערך ביום שני הקרוב, בהיותה הישיבה הראשונה של מליאת הכנסת ממועד הודעתו של ח"כ לפיד ללוין.