שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע היום (ראשון) כי בעוד תשעה ימים, ב-15 ביוני, חובת עטיית המסכה בחלל סגור תוסר, אם התחלואה תמשיך להיות נמוכה. את הדברים אמר באירוע הוקרה לצוותים הרפואיים ולראשי מערכת הבריאות.

"נוכח המשך התחלואה הנמוכה, לאחר התייעצות שקיימתי עם בכירי משרד הבריאות, בראשות המנכ"ל פרופ' חזי לוי, החלטנו שאם עד 15 ביוני התחלואה תמשיך להיות נמוכה נאפשר את הסרת המסכות גם בחללים סגורים. מה שמדהים במספרים הללו הוא העובדה שהם בצניחה בשעה שהמשק פועל באופן מלא.  זוהי מציאות שלא שיערנו שנגיע אליה בשלב זה, והגענו", אמר.

הוא הוסיף כי "בשיא התחלואה, לפני חמישה חודשים, היו למעלה מ 10,000 חולים ביום; נכון לאתמול היו ארבעה בלבד.  בשיא - בתי החולים היו בתפוסה מטורפת של חולי קורונה, והגענו ל- 1,228 חולים קשה. היום – 37. גם אחוז התחלואה צנח פלאים: בשיא הגענו ל-10% מאומתים; היום אנחנו נעים סביב עשירית האחוז.

יולי אדלשטיין (צילום: מירי שמעונוביץ', לע''מ)
יולי אדלשטיין (צילום: מירי שמעונוביץ', לע''מ)

בסוף דבריו, ציין אדלשטיין גם את "ההסתה חסרת הגבולות ברשתות החברתיות שאתם, הצוותים הרפואיים, עוברים. היא נמשכה גם הלילה מול ביתו של מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי, עם כל הגועל נפש מצד הכתב של מתנגדי החיסונים. אנחנו אחתך ולא ניתן לפגוע באף אחד במערכת הבריאות שלנו".