חברת הכנסת אורית סטרוק, ממפלגת הציונות הדתית, התארחה היום (ראשון) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM. במהלך השידור, נקלעה סטרוק לעימות עם כספית, לאחר שטענה כי היחס כלפי אנשי הימין בישראל הוא שונה מהיחס לאנשי השמאל.

"כשאנשי ימין אומרים משהו, הם חייבים להוסיף כוכבית על כך שלא לפעול באלימות, אך אנשי שמאל לא צריכים לעשות את זה. אתם מבינים את ההבדל?", פתחה חברת הכנסת את דבריה, אשר להם השיב השדר: "אולי ההבדל נעוץ בעובדה שאם את בודקת 40 שנה אחורה את כל אירועי האלימות הפוליטית, כמו רימוני יד להפגנות, טיל לתוך אוטובוס, תת-מקלע על פועלים בצומת גן הוורדים, רצח ראש ממשלה ועוד עשרות מקרים, האלימות הפוליטית מגיעה מימין לשמאל. הסטטיסטיקה לא משקרת". סטרוק טענה כי "כל הדברים שאגיד עכשיו, כולל דברי הביקורת החריפים שיש לי נגד הממשלה שהולכת לקום, הם עם כוכבית – אני מבקשת מאף אחד לא לנקוט באלימות".

לאחר מכן, היא התייחסה להודעתו של ראש השב"כ נדב ארגמן, על כך שהשיח בימים האחרונים עלול להסתיים בפגיעה פיזית באנשים: "יכול להיות שהשב"כ לא ממוקד מספיק במה שקורה עם ההסתה במסגדים, ולכן אנשים שאין להם אבטחת אישים היו צריכים למסור את חייהם, ובחורים עם פאות היו צריכים לחטוף מכות והשפלות. איך יכול להיות השב"כ לא טיפל באינתיפאדת הטיק טוק?".

תיעוד בטיקטוק של אלימות ערבית נגד צעיר חרדי (צילום: צילום מסך טיקטוק)
תיעוד בטיקטוק של אלימות ערבית נגד צעיר חרדי (צילום: צילום מסך טיקטוק)

כספית ענה לה מיד כי "אני מזכיר לך שכל הערבים שהצטלמו לטיקטוק כשהם מכים חרדים נעצרו. השב"כ טיפל בהם". סטרוק: ""השאלה היא לא מי הצטלם כשהוא עושה את זה – אלא מי הסית? האם מי שהסיתו להתנהגות כזאת נגד חרדים גם כן נעצרו? האם האיממים במסגדים שקראו לצאת ולטבוח ביהודים, גם כן נעצרו? כנראה שהשב"כ לא ממוקד מספיק בלשמור על חיים של יהודים בלוד ובעכו, הוא ממוקד בדברים אחרים".

השדר בשלב זה טען כי דבריה של חברת הכנסת מעוררים בו בחילה: "להפוך את הצהרתו של ראש השב"כ לכתב אישום נגד השב"כ עצמו, זה פשוט גורם לי לתחושת בחילה". על כך היא ענתה: "אני מתריעה לא לסתום לנו את הפה כשאנחנו מביעים ביקורת חריפה על הממשלה שקמה", מה שהוביל את כספית להשיב: "אף אחד לא מנסה לסתום לכם את הפה".

לסיום, היא התייחסה למצעד הדגלים שמתוכנן להתרחש בירושלים בהמשך השבוע: "המצעד הזה מתרחש מדי שנה ביום ירושלים כבר 40 שנה. בשנה שעברה הוא בוטל בגלל הקורונה, השנה הוא בוטל בבושת פנים גדולה מאוד בגלל איומי חמאס, ולכן, זמן קצר אחרי שהסתיימו הפרעות והסתיים המבצע בעזה, תנועות הנוער החליטו לארגן אותו מחדש כי בני הנוער היו מאוד מאוכזבים מכך שלא ניתן להם להביע את אהבתם ושמחתם על כך שירושלים מאוחדת. הם תיאמו את מצעד הדגלים מזמן עם המשטרה, האירוע תואם מבחינת תאריך ומבחינת המסלול שלו עם המשטרה, הרבה לפני שכולם קפצו ואמרו שזה פוליטי, ושזה קורה לפני השבעת הממשלה, וכל מיני שטויות והבלים כאלה".