לפי דיווח וואלה! בסביבתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בחנו בימים האחרונים את האפשרות שהוא יוותר על מקומו ויכהן כח"כ ללא שום תפקיד על מנת לסלול את הדרך ליו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, לחבור בחזרה לליכוד ובכך להקים יחד עם ימינה ממשלת ימין. על פי הדיווח מדובר בניסיון אחרון למנוע את הקמת ממשלת בנט-לפיד, בו נתניהו יכריז על הסכמתו לזוז מרצונו ולפות את כיסא ראש הממשלה. 

עד היום, כל ההצעות של הליכוד לסער נענו בשלילה, כולל מינוי של נתניהו לראש הממשלה החליפי. לפי מקורבי נתניהו, הוא עדיין מביע התנגדות לרעיון שיוותר על מקומו וסבור שיש לו היתכנות נמוכה. בתוך כך, התראיין הערב נתניהו לערוץ 20 והתחייב: "אני נשאר במערכת הפוליטית, אמשיך להנהיג את מחנה הימין".

מוקדם יותר היום, אמר נתניהו בפתח ישיבת הסיעה של הליכוד: "מי שימין לא מצביע בעד ממשלת שמאל ומי שבעד ממשלת שמאל איננו ימין. יש כמה אנשים עדיין, בימינה ובתקווה חדשה, ואני קורא להם להתייצב ולהצביע נגד הממשלה הזאת שמסכנת את מדינת ישראל. השעה מאוחרת, אך לא מאוחרת מדי. עשו את הדבר הנכון והצביעו נגד ממשלת השמאל".

כזכור, שר האוצר ישראל כ"ץ, ממפלגת הליכוד, אמר בשבוע שעבר כי הציע לראש הממשלה בנימין נתניהו לעזוב את תפקיד יו"ר המפלגה, באופן זמני, על מנת לאפשר הקמת ממשלת ימין. השר הציע למנות מועמד זמני מהמפלגה, אשר יחבור למפלגת תקווה חדשה וגדעון סער. לדבריו, המועמד הזמני יפנה את מקומו לאחר כשנה ונתניהו יחזור לתפקידו. על פי כ"ץ, ראש הממשלה סירב להצעה.

לצד זאת, ח"כ ניר ברקת עלה שלב בקמפיין הפנימי שלו לקראת ההתמודדות העתידית לראשות הליכוד והודיע על כנס השקת חזונו, הצפוי להתקיים ב־10 ביוני בגני התערוכה בתל אביב.

לדיווח המלא באתר וואלה!