בתום דיון ממושך החליט אתמול מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי להמליץ לדרג המדיני לאשר את קיומו של מצעד הדגלים המתוכנן בירושלים המועד ובמתווה שיתואם בין המארגנים למשטרה. בכך סיכם המפכ"ל את הספקולציות שהועלו בנושא לנוכח האיומים המפורשים שנשמעו בימים האחרונים בעקבות הכוונה לקיים את המצעד.  

בעוד מארגני מצעד הדגלים ואנשי הימין הקיצוני בטוחים כי יקיימו את המצעד בחמישי הקרוב, הידיעות בנוגע לקיומו היו חלוקות ומרחיקות לכת וישנם גורמים בכירים לשעבר במשטרה הסבורים כי יש להיצמד למציאות הקיימת שהיא נפיצה במיוחד ולהימנע מאישור קיומו של המצעד. לעומתם, חשוב להדגיש ישנם הגורסים בכיבוד חוק היסוד המתיר מחאה וכפי שסיעות מימין ומשמאל מקיימת הפגנות אסור למנוע לדעתם את קיומו של מצעד הדגלים. 

המפכ''ל, יעקב שבתאי (צילום: דוברות המשטרה)
המפכ''ל, יעקב שבתאי (צילום: דוברות המשטרה)


חשוב להדגיש כי אמש במשך שעות ניהל מפכ"ל המשטרה רנ"צ שבתאי שיח מהותי בבחינת כל ההיבטים הקשורים למצעד הדגלים כשאחריות כבדה על כתפיו לנוכח האיומים המושמעים  ובסופו של דבר הודיע כי ימליץ לדרג המדיני לקיים את המצעד. "משטרת ישראל מזה תקופה ארוכה פרוסה במספר רב של משימות וזירות בכל רחבי הארץ , לאור אתגרים מבצעיים. נוכח הערכת מצב מבצעית ומודיעינית כפי שהוצגה , יאושר המצעד המועד ובמתווה שיתואם עם משטרת ישראל בתקופה הקרובה. המלצה זו תועבר לדרג המדיני". 

ח"כ איתמר בן גביר התייחס להחלטת המשטרה ואמר בתגובה: "אם המשטרה לא תאפשר את ריקוד הדגלים, בכוונתי להפעיל את חסינותי ולצעוד בשמחה עם דגלים. לא ייתכן כי ממשלת ישראל תיכנע לחמאס והוא זה שיכתיב את סדר היום. זכותו של כל יהודי לצעוד ברחבי ירושלים ובדיוק בשל כך נבחרתי לכנסת, כדי לשמור על זכותו של העם היהודי בארץ ישראל".