אבי הר אבן, חתן פרס ביטחון ישראל ולשעבר מנהל סוכנות החלל הישראלית, הלך הערב לעולמו (ראשון) בבית החולים רמב"ם. הר אבן בן ה-84 נפצע קשה לאחר שפורעים ערבים הציתו את מבנה בית המלון האפנדי בעיר העתיקה בו הוא התארח. הוא הועבר לרמב"ם כשהוא סובל מכוויות ושאיפת עשן, והיה מורדם ומונשם לכל אורך זמן האשפוז.

הר-אבן נולד ברומניה והוא בוגר הגימנסיה העברית רחביה בירושלים. במהלך שירותו הצבאי בחיל התותחנים, נשלח לקורס קצינים ושירת כקצין בגדוד 404 ובגדוד 402. ב-1959 נשלח על ידי הצבא להשלים את לימודי האקדמאיים במטרה לשמש קצין ביחידת טילים עתידים של התותחנים והוא השלים תואר ראשון בטכניון בהנדסת חשמל. 

הוא שובץ כקצין בתחום המחקר ופיתוח במפקדת קצין תותחנים ראשי. במסגרת זו סייע בהכנסת מכשור מתקדם לחיל. בהמשך שירת כמפקד סוללת טיל הוק שפרסה בסמוך לכור הגרעיני בדימונה. ב-1965 נשלח לאוגנדה על מנת להקים את מערך ההגנה האווירית במדינה. הר-אבן הקים את יחידת "מיטל" שהייתה אחראית לשיתוף פעולה מחקרי ומדעי עם מערכות ביטחוניות של מדינות ידידותיות לישראל.

כמו כן, שימש בתפקידים בכירים בתעשייה האווירית במחקר ופיתוח ובשיווק, עמד בראשה של תכנית פיתוח וייצור משגר הלוויינים הישראלי "שביט" ושימש כיועץ מקצועי לתכנית לוויני הניווט "גלילאו". ב-1995 מונה למנהל סוכנות החלל הישראלית, תפקיד בו כיהן עד ספטמבר 2004.

אבי הר אבן (צילום: ויקיפדיה,טל ענבר)
אבי הר אבן (צילום: ויקיפדיה,טל ענבר)


ממשפחתו נמסר: "המשפחה מבקשת להודות לצוות בית החולים על הטיפול במסור והמקצועי באבי לאורך השבועות האחרונים, זאת בנוסף לרבים שהתפללו ודרשו בשלומו".

ממשרד המדע נמסר: "סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה משתתפת בצערה העמוק של משפחת הר אבן עם מותו של אבי הר אבן שנפצע אנושות בהצתת המלון במהלך ההתפרעויות. הר אבן, בן 84 במותו,  היה מנכ"ל סוכנות החלל לשעבר, חתן פרס ביטחון ישראל ומבכירי תעשיית החלל בישראל".