מרוואן עיסא, סגנו של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס מחמד דף, התראיין הערב (ראשון) לראשונה מאז סיום "מבצע חומות" לרשת אלג’זירה ועשה זאת בטשטוש פניים. עיסא חשף כי לאחר חטיפת גלעד שליט יצרו איתם קשר מספר מתווכים מהרשות הפלסטינית וממצרים כדי שישחררו את שליט. "עברנו אותו ממקום למקום כדי לשמור עליו. הרשות ומצרים ניסו לסיים את הפרשה בשקט". 

לדבריו, הם העבירו מידע שגוי אודות מיקומו של שליט ברצועה. "מח״ט העיר עזה, באסם עיסא הוא זה שהקים את יחידת הצללים והיה לו התפקיד חשוב ביותר בהסתרת גלעד שליט", אמר. 


כמו כן, חשף עיסא כי "יותר מפעם אחת ניסתה ישראל לחטוף בכירים בחמאס, כולל אחמד ג'עברי וראאד אל עטאר והציעו סכומי כסף גדולים למי שיביא מידע על שליט ולא הצליחו". בנוסף לכך, הוא התייחס גם למערכה האחרונה בין ישראל לחמאס ואמר כי "במבצע האחרון היינו מאוחדים, פעלנו אל מול האויב במערכה למען ירושלים ואל-אקצא, ופעלנו גם בנושא עסקת חילוף השבויים". 

"יש לנו קלפי מיקוח להשלמת עסקת חילופי שבוים מכובדת, והאסירים הם הדבר החשוב ביותר שנמצא כעת על השולחן", הוסיף. 

עוד חשף עיסא בראיון הקלטה בה לדבריו אחד השבויים הישראלים בה הוא אומר: "אני מאחל להיות בקרוב בחיק המשפחה שלי". מידת האותנטיות של ההקלטה אינה ברורה. אמו של אברה מנגיסטו אמרה לוואלה! כי הקול שנשמע בהקלטה אינו הקול של בנה.

משפחתו של החטוף אברה מנגיסטו (צילום: אבשלום ששוני)
משפחתו של החטוף אברה מנגיסטו (צילום: אבשלום ששוני)

מתאם השבויים והנעדרים, ירון בלום, אמר בעקבות פרסום הסרטונים: "חמאס נמצא במצוקה לאחר המכות הקשות שספג במבצע ״שומר החומות״ ועושה כאן ניסיון למניפולציה זולה ושקופה. ישראל מודעת היטב למצבם של הבנים הדר גולדין ואורון שאול זכרם לברכה, ושל שני האזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד שחצו את הגבול בעודם בחיים. מדינת ישראל תמשיך לפעול בנחישות ובאחריות להשבת הבנים והאזרחים".