יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט מסר אמש הצהרה לתקשורת ברקע מתקפתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נגדו ונגד "ממשלת השינוי" הצפויה לקום. חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) התייחס היום (שני) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM למעבר המסתמן לשורות האופוזיציה, ותקף את בנט: "תפסיק לשקר את הציבור ולומר שהקמת ממשלת ימין כשהקמת ממשלת שמאל"."

"אנחנו מרגישים מרומים", אמר זוהר בפתח הראיון. "כציבור ימני, ואני לא מדבר על הליכוד או על נתניהו, אנחנו מרגישים ששיקרו אותנו לאורך כל הדרך. אני רוצה לקרוא לבנט – תפסיק לשקר את הציבור שלך ולהגיד שהקמת ממשלת ימין בזמן שהקמת ממשלת שמאל, ומעבר לכך תתנצל על השקר שאמרת שלא תשב עם ממשלת שמאל ועם יאיר לפיד, ותתנצל על הרמייה בזמן המלחמה".

זוהר ציין כי "רוב מובהק של השמאל רוצה בממשלה הזאת", והוסיף כי "יש סקר שמראה ש-95 אחוז ממצביעי השמאל רוצים בממשלה הזאת ו-95 אחוז ממצביעי הימין לא. אגב, זאת באמת הולכת להיות ממשלה רעה שתפגע בהרבה מאוד מהדברים שאנחנו בימין קידמנו בשנים האחרונות".

בהמשך הסביר חבר הכנסת מדוע לא עלה בידו של נתניהו להרכיב ממשלה: "גדעון סער, אדם שאמר שהוא אידאולוג ימני ומחזיק בערכים ימניים, במקום לבוא לממשלת ימין ולקדם יחד איתנו את פסקת ההתגברות, את הסדרת ההתיישבות הצעירה, את הריפוי והתיקון שצריך לעשות במערכת המשפט ואת השמירה על ביטחון ישראל כפי שאנחנו רוצים לשמור עליו, החליט למכור את כל האידאולוגיות הללו, כולל מכירת הנגב למנסור עבאס, בשביל לממש נקמה אישית, ילדותית וקטנונית בבנימין נתניהו. אם זה אדם שמחזיק מעצמו נבחר ציבור, זכותו".

"נורא קל לוותר על בנימין נתניהו עם הניסיון שלו, עם העובדה שהציל את ישראל מחורבן כמו שאנחנו רואים בעולם כולו, הביא ארבעה הסכמי שלום, נלחם באופן הכי אגרסיבי באיום האיראני, יודע לעמוד חזק מול הטרור והביא את כלכלת ישראל להישגים חסרי תקדים", אמר זוהר, והוסיף כי נתניהו לא מצליח להקים ממשלה "בגלל שלסער או לאביגדור ליברמן או ליאיר לפיד לא מתאים שנתניהו יהיה ראש ממשלה. אז אנחנו הולכים לאופוזיציה ונעמוד בגאווה ובכבוד מול הקואליציה המוזרה הזאת שהולכת לקום ונעשה הכל כדי להפיל אותה. ובעזרת השם גם נפיל אותה. וזה מה שנעשה כי ככה זה עובד בדמוקרטיה. אנחנו יודעים לכבד את הכרעת הרוב. אם יש רוב, מוזר עד כמה שהוא, שמתכנס כדי להקים את הממשלה הבאמת לא טובה הזאת לישראל, אנחנו נעשה כל כדי להפיל אותה במסגרת הכלים הפרלמנטריים והדמוקרטיה הישראלית".

לדברי זוהר, הוא לא רואה כרגע שום דבר משמעותי שיוכל לעשות עם מפלגתו כדי למנוע את הקמת הממשלה "משום שהם כבר החליטו עם עצמם שהם הולכים לממשלה המוזרה הזאת".

"אנחנו נעשה כל מה שרק ניתן במסגרת החוק עם הכלים הפרלמנטריים והדמוקרטיים שעומדים לרשותנו כדי למנוע את הממשלה הזאת, כולל לנסות לשכנע את אותם אידאולוגים שנותרו בימינה שלא יצביעו בעד הממשלה הרעה הזאת משום שהם עושים פעולה בניגוד לכל הערכים שהם גדלו עליהם, שלא הולכים להתממש בממשלה הזאת", אמר חבר הכנסת.

במענה לשאלה האם נתניהו יהיה ראש הממשלה הבא אחרי ממשלת השינוי השיב זוהר: "אני מאוד מקווה ואעשה הכל שכן. בסוף הדבר תלוי בו וברצון שלו להמשיך ולהוביל את ישראל, להיות נבחר ציבור ולתרום את כל זמנו ומרצו למען כלל אזרחי ישראל. כל עוד הוא ירצה ויחפוץ לתרום את זמנו ואת יכולותיו למען אזרחי ישראל, אני אעזור לו להגשים את המטרות הללו".