קארדי בי היא אחת הדמויות הנועזות בתעשייה. לא אכפת לה מה חושבים ומה אומרים עליה ועל הדמות שהיא, היא מעצימה את עצמה בכל רגע נתון ואוהבת לחשוף לא מעט גוף בהזדמנויות רבות כמו קליפים וברשתות החברתיות. בתור אחת הכוכבות המגוונות בתעשייה וראפרית שלא ממש נותנת לרעשי רקע לעצור אותה, אפשר לומר שקארדי בי דיי פתוחה ובטוחה באישה שהיא. ד"ר רונן גלזינגר מומחה לכירורגיה פלסטית וחבר האיגוד הישראלי וד"ר סיון מרסר, מומחית לרפואת העור, אסתטיקה ולייזר, הגיעו לשפוך אור על ההליכים האסתטיים שעברה בי.

קארדי בי  (צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם)
קארדי בי (צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם)

הגדלת חזה

בריאיון ל-ET דיברה קארדי בי על חוסר ההבנה של הסביבה כאשר מישהי עוברת הליך אסתטי כזה או אחר. "אני רוצה להסביר לאנשים כמה קשה התהליך הזה. אני מרגישה שאנשים מסתכלים על בנות באינסטגרם (אחרי שעוברות את ההליכים האסתטיים) ואומרים "אוו! היא סיימה את ההליך, כנראה עבר בקלות." מסבירה, "זה תהליך ארוך וקשה, כמעט כמו תהליך של לידה והשינוי שמגיע אחר כך עם הגוף".

"כל אישה חווה שינויים בגופה לאחר הריון ולידה. שינויים אלו יכולים לכלול גם הצטמקות והתרוקנות השד או עודפי עור ושומן בחזה ובבטן" מסביר ד"ר רונן גלזינגר, מומחה בכירורגיה פלסטית. כבר שנים שהגדלת חזה הוא בין הטיפולים האסתטיים השכיחים והמבוקשים ביותר. הגדלת חזה נועדה להוסיף נפח לשד. במהלך הניתוח מוכנסים שתלי הסיליקון דרך חתך קטן (סנטימטרים ספורים) מתחת לקפל התת שדי. המנתח מחליט היכן למקם את השתלים - בין רקמת השד לשריר החזה או מתחת לשריר החזה.

זמן ההחלמה אורך כשבוע. ניתן לחזור לפעילות הדרגתית לאחר 7 ימים כאשר כל אישה תחוש תחושות שונות וקצב ההחלמה יכול להשתנות ממנותחת אחת לשנייה . יש ללבוש חזייה תומכת במשך 6 שבועות על מנת לשמר ולייצב את התוצאה.

הפעם הראשונה שקארדי בי עשתה הגדלת חזה היה כשהייתה בת 19. לאחר לידת בתה, מיהרה קארדי לעבור מתחת לסכין ולהגדיל את החזה שלה בפעם נוספת.

באותה תקופה עבדה על סיבוב הופעות, אלבום ושיתופי פעולה. ההליכים הכירורגיים יכולים להוות מתח רב עבור גופו של המטופל ולפיכך נדרש זמן התאוששות והחלמה. למרות שהיה על קארדי לנוח ולהימנע ממאמצים ולחצים, הראפרית לא התחשבה בזמן ההחלמה המומלץ וחזרה להופיע על הבמות, דבר שהתנקם בה בהמשך והיא נאלצה לבטל שורה של הופעות מכיוון וגופה לא עמד בלחץ שבו העמידה אותו.

BodyTite - לפני ואחרי  (צילום: Roller)
BodyTite - לפני ואחרי (צילום: Roller)

קארדי סיפרה על שאיבת שומן שעברה לפני כמה שנים

קארדי הודתה כי עברה שני הליכים אסתטיים בחייה – הגדלת חזה ושאיבת שומן. נראה שאת ההליך הזה עברה קארדי עד למותניים, שכן יש הבדל מאוד משמעותי בין החלק העליון של הגוף לחלק התחתון".

ד"ר רונן גלזינגר מסביר: קארדי בי אומנם לא שיתפה בסוג השאיבה שעשתה – ולצד שאיבת השומן המסורתית, הפכה פופולרית יותר בשנים האחרונות שאיבת שומן באמצעות גלי רדיו, BodyTite   המאפשר המסה ממוקדת של תאי השומן בגלי רדיו ועיצוב האזור המטופל.  זהו טיפול  זעיר פולשני,  שבו ממיסים ושואבים את השומן ובמקביל ממצקים את העור. הטיפול מאפשר להמיס שומן בכמות ובמהירות גדולה בהרבה מאשר  בכל דרך אחרת. החום סוגר במקום את כלי הדם לכן הפעולה קלה יותר שאיבה רגילה ועם פחות דימומים. החימום פוגע בקולגן  ובכך גורם לגוף לייצר סיבי קולגן חדשים במקום שבו התבצע הטיפול, ובכך יגרום למיצוק העור באותו אזור. 

זמן ההחלמה הוא מספר ימים וברוב המקרים מלווה בכאבים קלים בלבד. התוצאות מתחילות להיראות לעין כשלושה שבועות אחרי. התוצאה הסופית מתקבלת לאחר כחצי שנה. מתאים למצבים שבהם אין עודפי עור גדולים מדי. ניתן לטפל בטכניקה זו באזור הבטן, הירכיים, זרועות, מתניים ועוד.

דר רונן גלזינגר - מומחה בכירורגיה פלסטית (צילום: יח''צ)
דר רונן גלזינגר - מומחה בכירורגיה פלסטית (צילום: יח''צ)

הרמת ישבן ברזילאית (Brazilian butt lift) –

עד לא מזמן, מודל היופי התמקד בעיקר בבנות הרזות והחטובות. בשנים האחרונות נוצרה מגמה חדשה שנועדה לקדם את "היופי המלא". דוגמניות פלאס סייז צועדות על המסלולים הנחשקים ביותר וכן גם מתנוססת על שערי המגזינים המבוקשים ביותר. מכאן שגם הליך פלסטי להרמת ישבן והבלטתו יכבוש את הכותרות. מקארדי בי ועד משפחת קרדשיאן, הישבן הברזילאי לא מתכוון לנוח. קארדי בי הייתה מאוד פתוחה בנוגע להליכים פלסטיים שעברה ובין היתר סיפרה על הרמת הישבן שעברה במקביל להגדלת חזה. ד"ר גלזינגר מסביר: "הרמת ישבן כמעט לא מתבצעת כאן בארץ, אולם בתהליך זה בדרך כלל מחדירים שומן לאזור. סיכוי סביר שאת השומן שנשאב מבטנה של קארדי, החדירו אל הישבן, או באמצעות הכנסת שתלים".

הרמת חזה

בשנת 2019 במהלך הופעה, אחרי גל של שמועות, חשפה קארדי בי כי עברה שאיבת שומן לאחר הולדת בתה בשנה שקדמה למקרה. לדבריה " תקשיבו, אני אעשה מה שלעזאזל אני רוצה לעשות עם הגוף שלי" אמרה הכוכבת. "תנו לי לספר לכם משהו, אין לי את אותו הזמן במהלך היום כמו שלך יש. העבודה בשבילי היא 24 שעות של עבודה. אז לא, אין לי זמן להתאמן, ואני רוצה דברים ספציפיים שאני יודעת שלא משנה כמה אתאמן, זה לא יסתדר. כמו החזה שלי – לא משנה כמה אני אתאמן, הם לא ירימו את עצמם כנראה" המשיכה בי, "אז כן, הייתי צריכה לעבור ניתוח".  גיל, הריון, לידה והשפעות תורשתיות – כל אלו משפיעים על רקמת השד והעור, וגורמים לירידה בנפח וירידה באלסטיות של העור מה שעלול לגרום לצניחה של השד. הרצון והצורך למצוא תשובה ראויה לנושא המתסכל, הוליד מגוון פתרונות שחלקם לא יעילים כלל כמו תרגילים מיוחדים, טיפולי לייזר ומגוון רחב של משחות וקרמים, וחלקם הוא מענה בלבוש כמו חזיות פוש אפ. "רק ניתוח הרמת חזה, אשר מבוצע ע"י רופא מנתח מומחה ובהתאמה מלאה למטופלת, ייתן מענה נכון, אפקטיבי וארוך טווח לבעיית החזה הנפול. ניתוח הרמת חזה הינו פרוצדורה כירורגית שכיחה ובטוחה להרמת ועיצוב חזה נפול". מסביר ד"ר רונן גלזינגר.

בניתוח, המבוצע ע"י רופא מנתח מומחה, מעוצב מחדש החזה ע"י הסרת עודפי העור, ומילויו במידת הצורך.

ניתוח מתיחת בטן

קארדי בי ילדה את בתה בחודש יולי 2018. פחות משנה לאחר מכן, במאי 2019, הפתיעה את העולם כאשר פקדה את השטיח האדום בטקס פרסי הבילבורד כשהיא לובשת חולצת בטן שחושפת שרירי בטן מרשימים במיוחד. קארדי לא יצאה מזה בזול והרשת מיהרה להישטף בתגובות על הבטן שהציגה הראפרית, שלדברי הגולשים "לא הגיוני שזו בטן אמיתית אחרי הריון".

"הפתרון העמוק ביותר שנותן את המענה הטוב ביותר לבעיית עודפי עור, עור רפוי ועודף השומן בבטן, ונחשב לשיטה היעילה והמוצלחת ביותר להשגת מראה בטן שטוחה הוא ניתוח מתיחת בטן". מסביר ד"ר רונן גלזינגר ומוסיף: "חסרונותיו בהשוואה לשיטות שנמנו למעלה הוא בעובדה שמדובר בניתוח מורכב ולא קל שבסופו תמיד תישאר צלקת בשיפולי הבטן.

הניתוח מתבצע בהרדמה מלאה, ובמהלכו המנתח קושר את שרירי הבטן שהתרופפו או נקרעו ומסיר את עודפי השומן והעור . חזרה לשגרה כשבועיים ־שלושה לאחר הניתוח. זמן ההחלמה הסופי נמשך כמה חודשים. תוצאות התחלתיות ייראו כעבור כמה שבועות לאחר הניתוח, עם ירידת הבצקות ושטפי הדם. הניתוח מתאים למצבים שבהם יש עודפי עור ושומן משמעותיים בבטן בעקבות לידות, הריונות או ירידה גדולה במשקל. 

בעיית האקנה של קארדי בי

מסתבר שלקארדי יש בעיה נוספת שמטרידה אותה. בינואר האחרון פנתה הכוכבת לעוקביה בטוויטר במטרה למצוא פתרון לבעיית האקנה שהתפרץ על פניה. "לאחרונה הופיעו לי פצעים  והעור שלי יבש מאוד". צייצה קארדי בי, "אני חושבת שהתכשירים. אני חושבת שזה המים כאן" ואף ביקשה את המלצות העוקבים שלה – "אילו מוצרים טובים עבור שחורים, טיפול בפצעונים ובעור יבש?". בתמונה ששיתפה בה היא מציגה את הפצעונים על הלחיים שלה, היא מספרת שהיא מתמודדת עם זה כבר כ-3 חודשים ומשתפת בחוסר הנוחות שהיא חווה. אחת העוקבות המליצה לה לפנות לרופא עור. 

ד''ר סיון מרסר מומחית לרפואת עור, אסתטיקה ולייזר (צילום: פזית עוז, סטודיו BARE)
ד''ר סיון מרסר מומחית לרפואת עור, אסתטיקה ולייזר (צילום: פזית עוז, סטודיו BARE)

פנינו אל ד"ר סיון מרסר, מומחית לרפואת העור, אסתטיקה ולייזר, שמסבירה: "התלקחות או התפרצות ראשונית של אקנה נובעת במקרים רבים כתוצאה ממתח נפשי / סטרס. חשוב להכיר שמחלת האקנה נפוצה לא פחות גם כמחלה הורמונאלית בגילאים בוגרים , וכבר אינה מזוהה עם גיל ההתבגרות בלבד .  חשוב לטפל באקנה, שכן,  ההצטלקות עצמה שנוצרת  כתוצאה מפצעי בגרות מודלקים שלא טופלו – עלולה לפעמים להביא למצבים בלתי הפיכים של הפנים ושל הנפש.  

הטיפול באקנה הוא אינדיבידואלי ומותאם על ידי רופא עור מומחה, בכמה סקטורים:

- תכשירים מבוססי אנטיביוטיקה – במרשם בלבד. ונלקחים על מנת לטפל בדלקת עצמה שנוצרה שהרי 'אקנה' היא מחלה דלקתית.  

- תכשירים מבוססי רטין A שנועדו לבצע קילוף מבוקר של העור באמצעות חומצה ובכך להעלים את האקנה – אך חשוב לומר שבשימוש בחומצות יש להגן על העור באופן תדיר שכן הוא חשוף לפגעי שמש הרבה יותר. 

- תכשירים הורמונאליים כפתרון הפועל להקטנת תהליך הפרשת החלב.  

פתרון מוכר הוא תכשיר הרואקוטן - נגזרת של ויטמין A הנועד לטיפול להפחתת הפרשת החלב. ברוב המקרים המטופלים משיגים החלמה מלאה מהאקנה מאחר ומדובר בתכשיר מאוד פעיל אך  לצד תופעות לוואי: יובש בעור ועליה בשומני דם.  

- מכשור רפואי המבוסס על טכנולוגיות לייזר או גלי רדיו. כיום ניתן להגיע לקליניקה של רופא ולבצע מספר טיפולים קלים (לפי התאמה אישית למצב האקנה בקרב המטופל) שיביאו לתהליך ריפוי מזורז של הפצע בעור.   

הטיפול הכרחי בכדי למנוע את ההצטלקות הנוצרת מפצע שלא טופל כראוי. אין לגעת !  חשוב להקפיד על שתיית נוזלים, הימנעות ממזונות בעלי ערך גליקמי גבוה, שימוש בקוסמטיקה לא קומדוגנית והימנעות מעישון.