לקראת הכרזתו של יו"ר הכנסת יריב לוין על מועד ההצבעה על הקמת "ממשלת השינוי", מתכנסים היום (שני) סיעות יש עתיד, העבודה, כחול לבן ותקווה חדשה לישיבות הסיעה השבועיות שלהן.

בפתח ישיבת הסיעה אמר יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד: "אני רוצה לפנות לתומכיו של נתניהו, אני יודע שהקמת ממשלת אחדות היא משבר גדול מבחינתכם, אבל תגלו שהיא תעבוד גם עבורכם והיא תכבד אתכם. היא גם שלכם".

הוא הוסיף כי "לתומכי ממשלת האחדות, זה ההישג שלכם אבל יש המון שפוחדים מהממשלה וצריכים להושיט להם יד ולהרגיע לא צריך לצעק ניצחנו. זה הרגע להתאחד, הם לא האויב שלנו". לדבריו, הימים האחרונים הוכיחו כמה אנחנו חייבים שינוי: "אם הימין משתמש באלימות והסתה אז צריך שינוי. אם התרבות הפוליטית שלנו מבוססת שקרים ואימוים ושנאה לערבים ושמאלנים אז כן, צריך שינוי והבאנו אותו. אנחנו גאים בזה".

בהמשך דבריו התייחס לישיבת ראשי הסיעות של "גוש השינוי" שנערכה אתמול: "ראיתי את הנחישות שלהם, הממשלה הזו תקום. הממשלה הזו תהיה טובה, הממשלה הזו תחזיק מעמד. כי היא מבוססת על הדברים הנכונים - על יחסי אמון, הגינות, ורצון טוב".

בסיום דבריו נשאל, בהמשך לפרסום "מעריב" לפיו נתניהו שוקל לוותר על מקומו בראש הליכוד והגיב: "אני לא חושש מנטישת סער ובנט במקרה כזה, חלק מהעובדה שהגענו לאן שהגענו זה שאף אחד לא מאמין לנתניהו ויודע את זה כל מי שניסה לעשות איתו עסקים. נתניהו מוכשר, אבל אין אדם בעולם שמאמין לו ואין לו איך להקים ממשלה".

מרב מיכאלי בישיבת הסיעה (צילום: מרק ישראל סלם)
מרב מיכאלי בישיבת הסיעה (צילום: מרק ישראל סלם)

סיעת מפלגת העבודה הייתה ההבאה להתכנס לאחר מפלגת יש עתיד, בפתח הישיבה אמרה יו"ר המפלגה, ח"כ מרב מיכאלי: "לפני שישה חודשים בקושי, המפלגה הייתה בסכנת הכחדה ומחיקה".

"היום בעודנו פה ועידת מפלגת העבודה מממשת את הדמוקרטיה המפלגתית ומצביעה, כמעט פה אחד, על עיגון השיוויון המגדרי בכל מוסדות המפלגה מכאן והלאה, וגם הוועידה מאשרת כמעט פה אחד את השתתפותה של המפלגה בממשלת השינוי", הוסיפה. 

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, הצהיר בפתח ישיבת הסיעה של מפלגתו: "ממשלת השינוי קום תקום. היא תקום על אפו וחמתו של מי שניסה להונות את אזרחי ישראל פעם אחר פעם והצליח לדרדר אותנו לכאוס משילותי בתקופה זו".

"אם יש דבר שמבטא טוב מכל את המשבר החמור שבו נמצאת החברה הישראלית, הוא העובדה שהחלטות ביטחוניות נחשדות על ידי חלקים בציבור כמונעים משיקולים פוליטיים", המשיך. עוד אמר גנץ: "כשר הביטחון אני קורא לגורמי המקצוע ופקידי הציבור לבצע את מלאכתם ללא פחד ומורה, אמרו את האמת המקצועית שלכם. שרתו את מי ומה שנשבעתם לשרת וקבלו החלטות נכוכנות גם אם הן קשות".

הוא הוסיף כי "בממשלה שתקום נצטרך כולנו לקבל החלטה, לעבוד יחד ברצון טוב ומתוך מטרה לשרת את העם ובכללם את אלו הפועלים שנגד הקמת הממשלה. אם ננהג כך, נתגבר על כל המככשולים והמחלוקות, אם ניתן למחלוקות לנהל אותנו, נתפרק לגורמים". 

בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן  (צילום: מארק ישראל סלם)
בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן (צילום: מארק ישראל סלם)

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, אמר: "במערכת הבחירות אמרתי, וחזרתי ואמרתי, בצורה הברורה ביותר כי מי שרוצה שנתניהו יישאר- אני מבקש שלא יצביע עבורי. לא יכולה להיות אמירה ברורה מזו. אמרתי זאת על יסוד הכרתי העמוקה שחילופי שלטון נדרשים לאחר שהגענו למצב שבו אינטרסים אישיים גוברים על טובת המדינה. אנחנו מקיימים בדיוק את מה שהבטחנו: לחולל שינוי. ונדרש שינוי. ישראל זקוקה סוף סוף לממשלה. 

"ממשלה מתפקדת אחרי שנתיים וחצי של משבר פוליטי מתמשך, של ארבע מערכות בחירות, בהן עסקה המערכת הפוליטית בעיקר בעצמה ולא בבעיות המטרידות את אזרחי ישראל. ישראל זקוקה לממשלה שפועלת למען אזרחי ישראל ורואה אותם. פותרת בעיות עבורם ומתמקדת בשיפור איכות חייהם. מתקפת השנאה, השקרים והדה-לגיטימציה של הימים האחרונים רק מלמדת מדוע השינוי נדרש. אסור להתקפל בפני הקמפיין המסוכן הזה. התגבש רוב פרלמנטרי להחלפת השלטון. הניסיון לסכל זאת באמצעות לחצים מסוגים שונים על חברי כנסת או בני משפחותיהם לא משקף שום דבר זולת רצון להיאחז בשלטון בכל מחיר". 

"יש להתייחס במלוא הרצינות לאזהרת ראש השב"כ על הקצנה חמורה בשיח האלים והמסית העלולה חלילה להגיע לכדי פגיעה בנפש. ואני קורא למר נתניהו לשקף לציבור יחס רציני לדברים אלה. לא ניתן למשל לטעון כי השוואת ראשי מפלגות למחבלים מתאבדים, שלא תמיד מצליחים לסכלם לפני פיגוע, היא בגדר "ביקורת", גרידא", הוסיף סער.

גדעון סער בישיבת סיעת תקווה חדשה  (צילום: מארק ישראל סלם)
גדעון סער בישיבת סיעת תקווה חדשה (צילום: מארק ישראל סלם)

הישיבות התקיימו יממה בלבד לאחר ישיבת הסיעה הסוערת של מפלגת הליכוד, במהלכו התנגדו מספר שרים להפגנות מחוץ לבתיהם של חברי כנסת ממפלגת ימינה. בנוסף, יו"ר דגל התורה, משה גפני, צפוי להיפגש עם רה"מ נתניהו  היום בצהריים במעון רה"מ בבלפור.