מחלת מוח מסתורית וחדשה כבר גבתה את חייהם של שישה קורבנות, שנדבקו במחלה המכונה לבנתיים "תסמונת נוירולוגיתצ של אטיולוגיה לא ידועה", או בקיצור NSUE. המחלה המשונה החלה להתפשט במהלך השבוע האחרון, ונכון לזמן כתיבת שורות אלו כבר ידוע על כ-50 חולים תושבי ניו ברונסוויק שבקנדה. 

החולה הראשון שסבל מהמחלה הלא מוכרת אובחן בשנת 2015, אך עקב העובדה שמדובר במצב נדיר שטרם נראה בעולם היא תועדה רק בתזכיר רפואי של בכיר בבית החולים בעיר. התסמינים ל-NSUE כוללים הזיות, ראיית מתים, נדודי שינה, תפקוד מוטורי לקוי ובעיות ראייה. בנוסף לכך, חלק מהחולים גם אובחנו כבעלי סימפטומים של עייפות קיצונית, חוסר שיווי משקל ותנועות לא רצוניות. 

אחת הנדבקות במחלה, צעירה בשם גבריאלה, סיפרה כי מאז שחלתה היא נאלצת להסתובב על מקל הליכה, מחשש שתמעד ותיפול. "בדיוק התחלתי את מה שאמור היה להיות הפרק הכי טוב בחיי, ואז זה קרה. אני לא יודעת אם אמות או אחיה, והאם אחיה את שארית חיי עם הסימפטומים האלה", אמרה גבריאלה בראיון לאתר החדשות New York Times

גם איבון גודין, ראש עיריית ברטרנד שבניו ברונסוויק, אמר לתקשורת: "התושבים מבוהלים ורוצים תשובות. זה מדבק? זה גנטי? זה מגיע מבשר או ממשהו אחר?, כולם מחכים להסברים". כמו כן, על פי אתר החדשות Sputnik, אחד החוקרים של המחלה, ד"ר אליאר מררו, העלה השערה כי ייתכן והמחלה מגיעה מחשיפה לרעל מסוג BMAA, אך לדבריו מדובר ב"מחלה שטרם נראתה בעולם".