ביום שישי האחרון הגיעה לשם חבני, בת ה-3 מרחובות, אל המרכז הרפואי קפלן שבעיר מגוריה, אחרי שבעלה תליון קטן של חד קרן ורוד מטבעת ששיחקה איתה. עמיחי, אביה של הילדה שהביא אותה במהירות למיון, סיפר כי הוא שהה בחדר העבודה בביתם בזמן שארבעת ילדיו שיחקו בחדר, כשלפתע החל לשמוע את בתו בוכה. 

"ידעתי שהיא שיחקה עם טבעת קטנה, מהסוג שנמכר בכל פיצוצייה, אז שהחשש הראשון שלי היה שהיא נחנקה", סיפר אביה. לדבריו, אשתו הציעה לנסות לשלוף החוצה את התליון של הטבעת, אך כיוון שעמיחי עבר קורס החייאת תינוקות וילדים, הוא נמנע מלעשות שוב מחשש שידחוף את התליון עמוק יותר. בשל כך, עמיחי ניסה לבצע בבתו היימליך, ללא הצלחה, מה שגרם לו לקחת את לשם במהירות אל חדר המיון. 

התליון שלשם בלעה (צילום: המרכז הרפואי קפלן)
התליון שלשם בלעה (צילום: המרכז הרפואי קפלן)

ד"ר סמדר מנהיים, רופאת ילדים ומי שטיפלה בלשם עם הגעתה, סיפרה: "הבדיקה הראשונית, בשילוב עם צילום רנטגן, הראו שהתליון נמצא בוושט ולכן אין חשש מידי לחנק. עם זאת, היה קשה להבין אם החפץ מכיל קצוות חדשים ולכן נאלצנו לקרוא למומחית גסטרו". בעקבות כך, ד"ר מיכל קורי, מנהלת אשפוז יום ילדים וגסטרו, ביצעה בה גסטרוקופיה תחת הרדמה כללית, שהסתיימה בהצלחה וללא כל נזק. 

"לצערנו הרב מקרים כאלה הם אינם נדירים וקוראים מעת לעת, כאשר ילדים משחקים ובחוסר תשומת לב בולעים חלקים קטנים מהמשחק. לשמחתנו הרבה במקרה הזה החלק אכן נבלע אך לא נשאף לקנה הנשימה, לכן לא נגרם נזק", אמרה ד"ר מנהיים. כמו כן, לדברי הרופאים במחלקה, לפני כשנה וחצי הם נתקלו בילד שבלע את סיכת המ"מ של אחד מהוריו, מה שכמעט הסתיים באסון.