צעירה בשם בריטני פורטילו, בת ה-20, העלתה אל עמוד הטיקטוק שלה אזהרה חמורה, אחרי שביצעה אתגר באפליקציה, בעקבותיו היא לקתה בהתקף לב. הטרנד החדש, המכונה "dry scooping", מבקש מהגולשים לצרוך אבקות תוספי מזון המכילות קפאין בכמות גבוהה, במטרה לראות את ההשפעה שלהם על הגוף.

אתגר הטיקטוק שהוביל לבית חולים (צילום: TIKTOK)
חלק 2 - אתגר הטיקטוק שהוביל לבית חולים (צילום: TIKTOK)

פורטילו הצעירה חשפה כי עשתה את האתגר הוויראלי, שכמעט ונגמר בטרגדיה נוראית. לדבריה, לאחר שבלעה את התוסף, היא החלה לחוש כבדות וכאבים עזים בחזה, אך היא בחרה להתעלם מהם ולהמשיך להתאמן. ככל הזמן חלף, סימפטומים של בחילות, עייפות וזיעה הופיעו אצל פורטילו והיא הייתה בטוחה שהיא חווה התקף חרדה.

ההסבר של בריטני על אתגר הטיקטוק שגרם לה להתקף לב (צילום: TIKTOK)

כאשר המצב החמיר פורטילו התקשרה אל הרשויות המקומיות, שהובילו אותה במהירות אל בית החולים המקומי, בעוד הכאבים החלו להתפשט גם לגב ולצד השמאלי של גופה. אחרי בדיקה מהירה בבית החולים הרופאים הבינו מיד כי מדובר בהתקף לב, מה שהוביל את בת ה-20 אל חדר הניתוח כדי לבצע צנתור. 

אבקות החלבון שצרכה פורטילו הן תוסף שמטרתו לשפר את רמת הוויטמינים בגוף, אך הן גם מכילות כמות גבוהה של קפאין. בדרך כלל הצרכנים של אבקות החלבון דואגים לערבב אותן עם מים בכמות נכונה כדי לדלל את ריכוז החומר. סוג התוסף והכמות שלקחה פורטילו משתוות לכ-50 כוסות קפה, מה שעשוי היה לגרום לה לתופעות לוואי חמורות ולסכן את חייה.