קווי היסוד של ממשלת בנט-לפיד כבר נחשפו, אך בליכוד לא מפסיקים לרגע לעבוד על הבאת עריקים שימנעו את הקמתה. במפלגה אומרים כעת כי נעשים מאמצים מול כמה חברי כנסת, כולל "מפתיעים, שעליהם בכלל לא חשבנו".

לטענתם, בתקווה חדשה הובהר להם כי "לא יקרה המצב שהממשלה הזאת לא תקום בגלל חבר תקווה חדשה, אין סיכוי לתסריט הזה". 

כמו כן, הליכוד עתיד לשריין שיבוץ של שלושה מועמדים במפלגה, ו-150 חברי מזכירות הליכוד מצביעים כעת במשאל טלפוני שאמור לאשר את ההצעה שהעלו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר מזכירות הליכוד, ישראל כ"ץ, שמגיעה "על מנת למנוע הקמת ממשלת שמאל".

כאמור, לקראת הקמתה הצפויה, קווי היסוד של "ממשלת השינוי" נחשפו הערב. בין הסעיפים המרכזיים: קידום מידי של חקיקה המגבילה כהונת רה"מ לשתי קדנציות או שמונה שנים (הארוך מביניהם), קידום חוק יסוד: החקיקה וחוק הגיוס. כמו כן, היא "תביא בתוך זמן קצר מיום כינונה לאישורו של תקציב המדינה לשנים הקרובות".

כזכור, מוקדם יותר היום, יו"ר הכנסת יריב לוין (הליכוד) הודיע למליאת הכנסת כי עלה בידו של יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד להקים ממשלה. בהמשך, יודיע לוין מתי בכוונתו לקיים את הדיון וההצבעה על הקמת הממשלה החדשה במליאת הכנסת - ביום רביעי השבוע כפי שדורשים בגוש השינוי, או ביום שני בשבוע הבא כפי שמעדיפים בגוש הימין.