המשטרה ניהלה בחודשים האחרונים, בסיוע רשות המיסים, חקירה סמויה הנוגעת לעבירות פליליות שבוצעו על ידי מספר חשודים, ובעיקרן סחיטה באיומים, מרמה ועבירות נלוות, כל זאת במסווה לאספקת שרותי אבטחה לחברות גדולות באתרי בנייה. כך הותר הבוקר (שלישי) לפרסום עם מעצרם של 11 מעורבים בפרשה על ידי חוקרי היחידה למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה. בין העצורים בני משפחה מיפו הנחשבים על ידי המשטרה כחשודים המרכזיים בפרשה, אחד מהם עורך דין במקצועו.

הבוקר, עם הפיכת החקירה מסמויה לגלויה, פשטו עשרות חוקרי ובלשי היחידה למאבק בפשיעה כלכלית בלהב 433 ביחד עם יחידות משטרה נוספות, על בתיהם ועסקיהם של 11 חשודים שנעצרו בחשד למרמה, הפצת חשבוניות פיקטיביות, איומים, עבירות מס ועבירות על פי חוק איסור הלבנת הון. בין העצורים, חשוד שנעצר בפריז בשיתוף משטרת צרפת ונציג משטרת ישראל בצרפת. בנוסף למעצרים, עוכבו עשרות חשודים ובוצעו חיפושים בבתיהם ובמשרדי החברות במהלכם נתפסו סכומי כסף רב ומוצגים נוספים.

באשר לחשוד שנעצר בצרפת, הכוונה היא להסגירו לישראל. ארבעה עצורים מרכזיים הם שני אחים מיפו מחברת "מוקד יפו", חברת אבטחה שלא העניקה שירותי אבטחה, אלא התחברה לחברות גדולות והפעילה איומים כלפיהן. עוד עלה מהחקירה כי החברה נעזרה בחברות קש ותתי חברות כחלק מפעילותן. בין העצורים עורך דין, בן של אחד מבעלי החברה, ומנהלת חשבונות מלוד.

כמו כן, נודע כי אחד החשודים הוא בכיר באחת מחברות הבנייה הגדולות במשק, לו מייחסים במשטרה עבירות של קשירת קשר וזאת בטענה שפעל וסייע, לכאורה, לחברת השמירה להתקשר עם האתרים שהוא מופקד עליהם וכן להלבין הו . פרקליטו עו"ד ירון לונדון, טוען כי מרשו הכחיש כל קשר לפרשה ולעבירות המיוחסות לחברת האבטחה ולחשודים האחרים: "לאחר ששוחחתי עם מרשי אני סמוך ובטוח שמהר מאד החוקרים יבינו כי אין לו יד ורגל בפרשה והוא ישוחרר".

עורך הדין ירון לונדון (צילום: צילום פרטי)
עורך הדין ירון לונדון (צילום: צילום פרטי)

במסגרת החקירה, הצטברו חומרי חקירה ומודיעין אשר הובילו לחשדות כי הוקם מערך גדול של חברות מתחום השמירה ואבטחה, שבעליהם והעובדים בחברות הללו ביצעו לאורך תקופה ארוכה באופן מאורגן ושיטתי, עבירות מס ומרמה בסכומי כסף גדולים מאוד. העבירות בוצעו על פי החשד בסיוע נותני שירותים פיננסים שונים.

החשודים הועברו לחקירה ובהמשך היום יובאו לדיון בבית משפט השלום בראשון לציון בבקשה להאריך את מעצרם.