מדוע כולם ממהרים להוציא את הדרכון האירופאי? כנראה בגלל היתרונות הרבים שהוא מעניק למי שמחזיק בו:
נתחיל מהמובן מאליו - אזרח ישראלי שהוציא דרכון אירופאי יכול ליהנות בין היתר מאפשרות ללמוד, לגור ולעבוד בכל אחת מהמדינות החברות באיחוד האירופי. 

הדרכון פותח בפני הישראלי את השער ללונדון, פאריז, ברלין, ברצלונה, רומא ואינספור ערים אירופאיות נכספות.

יותר ויותר ישראלים זכאים לדרכון האירופאי עקב הקלות שבהוצאתו
לנוכח שינויים שחלו בשנים האחרונות בחוקי האזרחות וההגירה בפורטוגל, רומניה ואוסטריה, ישראלים רבים עומדים כעת בתנאי הזכאות הדרושים לצורך קבלת דרכון רומני, דרכון אוסטרי ודרכון פורטוגלי. דרכונים אלה נחשבים לדרכונים אירופאים לכל דבר ועניין, ומקנים לבעליהם שלל זכויות הקשורות לעבודה, לימודים, עסקים, כספים ועוד.

מהם היתרונות הנוספים של דרכון אירופאי?
דרכון אירופאי מקנה לבעליו זכות לעבוד בכל המדינות החברות באיחוד האירופי ללא כל מגבלות או תנאים. בתוך כך, אזרח ישראלי שעובד באירופה כחוק במקרים רבים יוכל ליהנות משכר גבוה יותר ומתנאים סוציאליים עדיפים בהשוואה לישראל, במיוחד במדינות מערב אירופה. כמו כן, דרכון של אחת ממדינות האיחוד האירופי מאפשר לבעליו לקבל טיפולים רפואיים בכל המדינות החברות באיחוד האירופי בעלות זהה לזו שתושב מקומי נדרש לשלם.

לימודים גבוהים בעלות נמוכה או בסבסוד מלא
עו"ד ונוטריון, הילה פינקו, ממשרד עורכי הדין פינקו-ברקן מספרת על יתרון משמעותי נוסף הקורץ לצעירים "במישור האקדמי, חשוב לדעת כי אוניברסיטאות ומכללות רבות באירופה מציעות לאזרחי מדינות האיחוד האירופי לימודים גבוהים בעלות נמוכה, מלגות לימודים ובמקרים מסוימים אף סבסוד מלא של התואר. מאחר שבחלק ממוסדות הלימוד ישנה העדפה לקבל סטודנטים מקומיים ללימודים, ישראלים רבים שאינם בעלי דרכון אירופאי לא יכולים להתקבל ללימודים גבוהים באירופה. עם זאת, אזרח ישראלי שקיבל דרכון אירופאי יקבל העדפה בכל הקשור ללימודים במוסדות לימוד אירופאים."

מגורים בכל אחת מהמדינות החברות באיחוד האירופי
עו"ד אייל ברקן מוסיף כי " הטבה משמעותית נוספת לבעליו של דרכון אירופאי היא האפשרות לחיות בכל המדינות החברות באיחוד האירופי. בעת קבלת הדרכון האירופי, המחזיק בו רשאי להתגורר במדינות כגון איטליה, גרמניה, הולנד, צרפת ועוד שלל מדינות אטרקטיביות. כך, הדרכון האירופאי מהווה אשרה למחייה ולמגורים שאינה מוגבלת בזמן בכל אחת מהמדינות החברות באיחוד האירופי."

חשוב לבחור במשרד עורכי דין להוצאת דרכון אירופאי ולא בחברה
עו"ד ונוטריון שמואל פינקו מזהיר מפני תופעה רווחת "התחום של הוצאת דרכונים אירופאים פרוץ לחלוטין, וכל מי שמעוניין בכך יכול להצהיר על עצמו כעוסק בתחום, לגבות כסף ולייצג אנשים המעוניינים בהוצאת האזרחות. חשוב לדעת בבואכם להוציא דרכון אירופאי, שבחירה בחברה בע"מ, בעוסק מורשה או בכל בעל מקצוע שאיננו עורכך דין, חושפת אתכם לסיכון, מהטעם הפשוט שחברה יכולה להיסגר, לפשוט את הרגל וכיו"ב, בעוד שמשרד עורכי דין מחוייב ללקוח על פי דין בנוסף לכללי האתיקה".

משרד עורכי דין פינקו ברקן זכה להיכנס לדירוג המכובד של משרדי עורכי הדין המובילים ב- DUN'S 100 בתחום האזרחויות האירופאיות. המשרד מונה מעל 25 עובדים וכולל שלוחות באירופה, בארצות כמו רומניה ופורטוגל. המשרד מתמחה, בין היתר, בהוצאת דרכון פורטוגלי, דרכון רומני ודרכון אוסטרי.

לפניה ישירה אל משרד עורכי דין פינקו - ברקן, לחץ/י כאן

רכישת נדל"ן ופיתוח עסקים באירופה
יתרון נוסף ומשמעותי שמקנה הדרכון האירופאי לבעליו הוא מתן אפשרות לרשום חברה ולרכוש נדל"ן במדינות החברות באיחוד האירופי. בתוך כך, אזרח האיחוד האירופי יכול ליהנות משיעורי מיסוי נמוכים, מהלוואות מיוחדות לתושבי האיחוד ומהטבות מס נוספות שניתנות אך ורק לתושבים של מדינות החברות באיחוד האירופי.

חופש תנועה בין כל המדינות החברות באיחוד האירופי
גם בהקשר התיירותי, מקנה הדרכון האירופאי הטבות - בעל דרכון של האיחוד האירופי רשאי להיכנס למדינות שלישראלים אין גישה אליהן בשל היותם ישראלים או עקב היעדר אשרה מתאימה כגון ארצות הברית, מלזיה, אינדונזיה, קטאר, ונצואלה ועוד.

בעל דרכון אירופאי יכול ליהנות מחופש תנועה בין כל מדינות האיחוד האירופי כמו גם בין המדינות החתומות על אמנת שנגן - הסכם שנחתם בין מדינות באירופה בדבר הנהגת מדיניות הגירה וביקורת גבולות מתואמת. נוסף על כך, בעלי דרכון של האיחוד האירופי יכולים ליהנות מהגנה קונסולרית הניתנת באמצעות קונסוליות אירופיות במדינות שבהן אין קונסוליה ישראלית.

במישור התעסוקתי, אזרח של אחת מהמדינות החברות באיחוד האירופי יוכל לקבל אישור עבודה ממדינות כגון אוסטרליה, ניו זילנד וקנדה אשר מעניקות לאזרחי האיחוד האירופי אישורים מתאימים ומאפשרות להם לעבוד בשטחן.

פטור מקבלת אשרת כניסה לבעל דרכון של אחת ממדינות האיחוד האירופי
לנוכח ההערכה כי החל משנת 2022 אזרחים ישראלים ידרשו להוציא ויזה כדי לטוס לאירופה, חשוב לציין כי כל אזרח ישראלי שהוא גם בעל דרכון אירופאי של אחת המדינות החברות באיחוד האירופי יהיה פטור מדרישה זו ויוכל להמשיך להיכנס ולצאת מאירופה באופן חופשי.

ליווי משפטי יסייע לכם רבות בדרך לדרכון האירופאי המיוחל
אם גם אתם מעוניינים ליהנות משלל היתרונות שיש לדרכון אירופאי של מדינות האיחוד האירופי להציע לכם ולבני משפחתכם, ההמלצה עבורכם היא לפנות בהקדם למשרד עורכי דין מיומן, מקצועי ומנוסה בהוצאת דרכון אוסטרי, דרכון רומני או דרכון פורטוגלי כדי שילווה אתכם בתהליך ויסייע לכם לקצרו ולפשטו ככל האפשר.

בייחוד בעתות אלה בהם אנו נמצאים - חשוב לזכור כי קבלת דרכון אירופאי של אחת המדינות החברות באיחוד האירופי עשויה לשנות את חייכם וחיי בני משפחתכם מן הקצה אל הקצה. מדינות רבות באירופה מאפשרות לאזרחיהן ליהנות מביטחון אישי, רמת מחייה ואיכות חיים משודרגים בהשוואה לחיים בישראל, כאשר שוני זה מתבטא בשלל תחומי החיים כגון תעסוקה, בריאות, מחייה, תנאי פנסיה עדיפים, לימודים גבוהים מסובסדים ועוד.

משרד עו"ד פינקו - ברקן מנהל פורום אזרחות רומנית באתר עורכי הדין LawGuide, עוסק בהוצאת דרכון רומני ודרכון פורטוגלי ועד כה סייע לאלפים בקבלת אזרחות רומנית ופורטוגלית. הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.