חבר הכנסת ניר אורבך ממפלגת ימינה הודיע היום (שלישי) כי הוא החליט להצביע בעד ממשלת האחדות הלאומית בראשותם של נפתלי בנט ויאיר לפיד. בימין ובליכוד בפרט זעמו לנוכח ההחלטה ותקפו את חבר הכנסת.

חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) אמר בתגובה ל"מעריב" כי "האופורטוניזם של בנט ניצח את האידיאולוגיה".

אוסנת מארק (הליכוד) כתבה בטוויטר: העסקנות ניצחה. השוחד הפוליטי ניצח. מעניין רק אם שר ההתיישבות ידאג להתיישבות היהודית ביהודה ושומרון או להתיישבות הבדואית בנגב".

סגן שר הבריאות יואב קיש (הליכוד) התייחס גם הוא להודעתו של אורבך וכתב: "12 אנשים שמכרו את כל אידאולוגיית הימין. הפקירו את הנגב, סיפרו לעצמם סיפורים על אכיפה בשטחי c שממשלת השמאל בכלל לא מחויבת לה. חסרי אדיאולוגיה, שיקרו לבוחרים שיהיו בממשלה ימנית ונכנעו על מלא למחנה רק לא ביבי בשביל כיסאות. עצוב. שבר אמיתי בימין. לא נשכח".

חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) כתב: "בושה! רימה, שיקר ותעתע, מעל באמון וכפר בטובתם של בוחריו, המודאגים מממשלת השמאל הקיצונית והמסוכנת הזו. נגד הנגב, נגד ההתיישבות, נגד תורת ישראל, נגד הצביון היהודי של המדינה ובעד הדיקטטורה המשפטית. הרווחת ביושר הפגנות תמיכה של הדגלים השחורים, מהיום ועד הפלת הממשלה בעזרת השם".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים חברת הכנסת מירי רגב (הליכוד) כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "בנט מכר את הנגב בנזיד עדשים עבור כיסא. בימים הקרובים ייחשפו ההסכמים הקואליציוניים ואז נבין שהוא לא מכר רק את הנגב אלא את כלל ערכי המחנה הלאומי. ממשלת ההונאה בראשות פינוקיו יוצאת לדרך. בושה וחרפה".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) כתב בטוויטר: "רוב מניין ובניין רבני, מנהיגי ומצביעי הציונות הדתית, שמתנגדים בכל תוקף לבגידה בערכים ובבוחרים ולהקמת ממשלת שמאל-תומכי טרור, הם לא הציונות הדתית של ניר אורבך. רק הוא כמובן. רציתי לכתוב שהוא אפס. אבל הוא שחצן חצוף, שקרן, ורודף כבוד ותפקידים שאם היה מקבל שריון אצלנו היה בא מיד".