המשטרה מנעה היום (שלישי) מיו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר להגיע להר הבית. בן גביר הודיע מוקדם יותר כי הוא מתכוון להגיע להר, זאת בתגובה להחלטת המשטרה שלא לאפשר לח"כ עמיחי שיקלי להיכנס להר בטענה שלא תיאם מראש הגעתו, אך סורב מאותם הטענות.

לדברי ח"כ בן גביר: "המשטרה פועלת בניגוד לחוק שמאפשר חופש תנועה לחברי כנסת ללא שום תיאום. החוק קודם גם לנוהל ואגב אני עצמי עליתי להר, ללא תיאום בחודשיים האחרונים". 


בן גביר הוסיף ואמר: "חמור מכל אלה, אחמד טיבי וחברי הכנסת מהמשותפת לא מתאמים עם משטרת ישראל את הגעתם להר הבית ואין שום סיבה שהם לא ואנחנו כאן. אגיע להר בשעה אחת וחצי. המשטרה חייבת לקיים את לשון החוק ולאפשר לחברי כנסת להיכנס להר הבית".

כאמור, חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה ניסה להגיע הבוקר להר הבית, אך המשטרה אסרה עליו להיכנס פנימה. קציני המשטרה הסבירו לשיקלי שעליו לקבל אישור מקצין הכנסת 24 שעות לפני הגעתו להר הבית, כדי לאפשר את היערכות המשטרה לביקור הרגיש בהר.

ח"כ בן גביר התייחס להחלטת המשטרה ואמר: "מדובר באירוע מזעזע שפוגע בזכות החסינות. מדובר בהפרה בוטה של החוק על ידי המשטרה ולמשטרה אין סמכות לעשות דבר כזה".

ממשטרת ישראל נמסר: "על פי הנחיות הכנסת, עליית חברי כנסת להר הבית מותרת בתנאים ברורים שנקבעו לרבות תיאום פרטני מראש מול קצין הכנסת ומול המשטרה, ובכפוף להערכת מצב כוללת. לצערנו,  במקרה זה לא התקבלה כל בקשה ו/או תיאום לביקור. ככל שיתקיים ההליך הנדרש יתואם ביקור במקום כמקובל".