"לא האמנתי שאני הולכת למות": סוזי פרל, אם חד הורית מבירמינגהם שבממלכה המאוחדת, לא ציפתה לקבל אבחנה כזאת מהרופאים. במשך כמה חודשים, פרל סיפרה כי סבלה מבעיות זיכרון קלות. היא למשל, לא זכרה את הדרך לבית הקפה המקומי, או איפה חנתה את מכוניתה. פרל התחילה לחשוש, אבל לא העסיקה את עצמה בבעיה הזו יותר מדי.

לאחר כמה שבועות, התייעצה עם שכנתה, שהבחינה שמשהו עם סוזי לא בסדר. "השכנה שלי אמרה שאני מתנהגת מוזר, והסכמתי איתה. באמת לא זכרתי איפה חניתי את המכונית בשבוע שעבר", סיפרה פרל לעיתון ה"דיילי מירור" הבריטי. את האבחנה היא קיבלה לפני כשלוש שנים, כזו ששינתה את חייה לחלוטין.

בעצת השכנה, נסעה פרל לבית החולים, שם לאחר התייעצות עם רופא, ערכו לה סריקת מוח. "בצילום הם מצאו גידול ענק, ואמרו לי ליצור קשר בדחיפות עם האנשים שאוהבים אותי", סיפרה סוזי. "הם אמרו לי לא לחכות עם זה אפילו שבוע".

מוח, גולגולת, המוח האנושי (צילום: ingimage/ASAP)
מוח, גולגולת, המוח האנושי (צילום: ingimage/ASAP)

הרופאים סיפרו לפרל שאי אפשר לנתח את הגידול הזה, אך היא נותרה עיקשת: "לא האמנתי שזה הזמן שלי ללכת", אמרה. הרופאים גרסו אחרת, ואמרו שיש לה מקסימום 6 שבועות לחיות, כלומר, חודש וחצי. 

לאחר טיפול אינטנסיבי בין היתר באמצעות כימותרפיה, שינוי דיאטה, רייקי והיפנוזה - הגידול כעת בנסיגה. "כולם היו בטוחים שאני עומדת למות, חוץ מהבן שלי, וויל, היום הוא כבר בן 20", סיפרה במרחק הזמן שבין האבחנה להיום. בשלב מסוים של הטיפול אפילו הגיעה למצב של מוות קליני, אך בעזרת מאמצי הרופאים הצליחה לשוב להכרה.

"חשתי אחרת לגמרי אחרי המקרה הזה", סיפרה פרל. "זה גרם לי להבין שכל הדברים שאנו נוטים לדאוג מהם - לא באמת קיימים. כל המכשולים והגבולות שהצבנו לעצמנו פשוט נעלמו", הוסיפה. "זה גורם לך לראות את העולם באופן שונה לחלוטין, משנה את סדרי העדיפויות שלך. איבדתי כל פחד, ואני לא חוששת משום דבר. זה היה פשוט רגע נהדר".

כשבעה חודשים לאחר האבחנה שלה, בנובמבר 2018, הרופאים הבחינו שהגידול המסוכן שלה נמצא בנסיגה מוחלטת. "לא פחדתי למות, זה לא דבר שהפחיד אותי, אבל למדתי המון", סיפרה באופטימיות.