סקר חדש של מחלקת המחקר ב־AllJobs חושף את השפעות משבר הקורונה על הורים עובדים. מהסקר, המתפרסם לראשונה, עלה כי 51% מההורים השיבו כי פוטרו או הוצאו לחל"ת ו־14% נוספים דיווחו על קיצוץ בשכרם.

רק 35% מההורים דיווחו כי לא חל שינוי במצבם. לשאלה מי נפגע יותר - המשפחה או העבודה, רוב ההורים (47%) מרגישים ששניהם נפגעו באותה מידה, ו־31% אמרו כי המחויבות לעבודה פגעה בזמן שהקדישו למשפחה בעת המשבר. 21% הרגישו שהעבודה שלהם נפגעה בשל הצורך לשלב את הקריירה עם המשפחה. 63% מההורים קבעו כי ישראל מידרדרת ביכולת לאזן בין בית ומשפחה, ורק 9% חושבים כי היא מתקדמת בתחום.

"הורים רבים מתמודדים עם השפעות השנה האחרונה, שעדיין כאן. שוק העבודה הוא תחרותי ולא תמיד מאפשר איזון ראוי בין עבודה לחיי המשפחה", אומרת מנהלת התוכן והמחקר של Alljobs עינב בוימפלד.

ואכן, מהסקר עולה כי הקושי של העבודה מהבית בשילוב של הילדים ללא מסגרות הוביל רבים לשינוי החוקים בבית. 28% הודו שאפשרו הרבה יותר זמן מסך, 26% דיברו על שיבוש של סדר היום, 9% הרימו ידיים בכל הקשור ללמידה מרחוק (השתתפות בשיעורים, הכנת משימות). 8% העידו כי ויתרו על הרגלי אכילה נכונים ו־7% דיווחו על התרופפות בזמני השינה. בסך הכל 78% מההורים נאלצו לערוך ויתורים משמעותיים בדרך החינוך שלהם, לעומת 21% בלבד שאמרו כי הצליחו לשמור על שגרה.

בנוגע להבדלים בין גברים ונשים, 18% מהנשים דיווחו כי עברו לעבוד מהבית בעקבות המצב לעומת 5% מהגברים. 58% מהגברים עדיין מביאים את המשכורת העיקרית בבית, לעומת 30% מהנשים. רק ב־20% ממשקי הבית בני הזוג משתכרים פחות או יותר אותו הדבר. 54% מהנשים דיווחו כי האחריות על הילדים נופלת בעיקר על כתפיהן, לעומת 13% מהגברים.

"המשבר הבליט את הפערים הקיימים ממילא בשוק העבודה", מוסיפה בוימפלד. "נשים מרוויחות לרוב שכר נמוך יותר, ולכן בעת משבר הן הראשונות להישאר בבית עם הילדים. כל עוד נשים יהיו המפרנסות המשניות לא נראה שינוי אמיתי במצב".