מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי ישראכרט רון וקסלר, פורש במפתיע מתפקידו שש שנים לאחר כניסתו לתפקיד. וקסלר מסיים את תפקידו בחברה, לאחר שלקראת סוף 2020 פרש כזכור גם יו"ר הדירקטוריון אייל דשא, שהוחלף על ידי תמר יסעור.

וקסלר יישאר לבקשת יסעור כמנכ"ל עד שייבחר לו מחליף ותושלם תקופת החפיפה איתו. המנכ"ל הפורש הבהיר כי "בשלה העת לסיים את הכהונה" ואמר: "ישראכרט היא חברה נפלאה ומשפחה יחידה במינה של עובדות ועובדים נהדרים, אשר פועלים במסירות רבה ובאהבה גדולה".

מאז נמכרו מניות השליטה בישראכרט על ידי בנק הפועלים, עברה האחזקה בפועל לגופים המוסדיים, המביעים את דעתם על הנעשה באמצעות האסיפות הכלליות. לא כל הגופים המוסדיים הביעו את שביעות רצונם מהמצב העסקי בחברת האשראי, שניהולה הפך לנושא מאתגר מאוד.

ישראכרט היא דוגמה אחת בלבד לחברות הבורסאיות ללא גרעין שליטה שבהן ההנהלה הקיימת נאלצת ללכת הביתה. כך היה בחברת פז (המנכ"ל ולאחר מכן יו"ר הדירקטוריון), כך היה בחברת כלל החזקות ביטוח (יו"ר הדירקטוריון) וכך גם היה בחברת שופרסל (יו"ר הדירקטוריון).

המקרה האחרון נוגע לחברת הסלולר פרטנר, שם פרש המנכ"ל איציק בנבנישתי ומונה במקומו במהירות גבוהה יחסית אבי צבי. בכל המקרים הללו הביעו המוסדיים חוסר שביעות רצון מהתוכניות האסטרטגיות או מההתנהלות העסקית השוטפת.