שריפה אחים, שריפה. העיירה בוערת. סוף המדינה היהודית הגיע. הקץ מקיץ על היהדות. 3,000 שנה עמדנו בפוגרומים, חורבנים, אינקוויזיציה, שואה, מלחמות ואסונות, עד שהגיע בנט. נפתלי בנט.

אריה דרעי, משה גפני ויעקב ליצמן הגדירו אותו כצורר הגדול החדש הקם עלינו לכלותנו. איך אמרו הרבנים באותה עצומה לפני כמה ימים? "צריך לעשות הכל כדי למנוע את זה". אתמול היה שלב הגידופים.

משה גפני תוקף את ממשלת בנט-לפיד בפתח ישיבת הסיעות החרדיות, קרדיט: ערוץ הכנסת

האמת היא, שהחרדים באמת מסכנים. לא, אני לא מתכוון להנהגה העלובה שלהם. אני מתכוון לחרדים עצמם. יותר ממיליון אזרחים ישראלים, הכלואים תחת הנהגתה של חבורה שאינה ראויה לשמש כוועד קהילה בשטעטל זעיר בפאתי תחום המושב. מאיפה הם קיבלו את החוצפה שאפשרה להם אתמול להשתלח בגסות, בבוטות ובפראות במי שמעז לעשות את מעשה הכפירה הגדול ביותר ביהדות – כלומר, להקים ממשלה בלי בנימין נתניהו - רק הקב"ה יודע. בעצם, נדמה לי שגם הוא לא יודע.

זה היה מעמד ג'יהאד. דרעי הכריז שבנט הולך "לעקור את הדת מהמדינה". הוא גם דיבר על "תאוות השררה של חובשי כיפה". בפינה, בשקט, התאבדה האירוניה. בינתיים הגיע תורו של משה גפני, מגפון אנושי והאיש שהלחים את עצמו לקופת המדינה, לכנות את בנט "שם רשעים ירקב", כינוי השמור להמן הרשע, טיטוס, חמלניצקי ויאיר לפיד. יעקב ליצמן, בפינאלה עלוב במיוחד, קרא לבנט להסיר את הכיפה מעל ראשו. "תתבייש לך", זעק.

בואו נעשה סדר: ליצמן לא מתבייש, משום מה, מהעובדה שהיועמ"ש החליט להגיש נגדו כתב אישום חמור (כפוף לשימוע) בחשד לקבלת שוחד. האיש היה שר הבריאות, המופקד על בריאותנו, ועל פי החשד מעל בתפקידו. שיתף פעולה עם חשודה בפדופיליה, קימבן אישורים למעדניה מזוהמת, וכו'. עוד זה מדבר, וזה בא. כלומר רוב סביבתו ועוזריו הבכירים נעצרו רק השבוע בפרשת שוחד חדשה. שוב חוזר הניגון: ניצול מעמדם במשרד הבריאות כדי לקבל שלמונים. העיקר שהוא דורש מבנט שיתבייש.

דרעי? הוא כבר היה בבית הסוהר, חזר למקום הפשע, נחשד מחדש ונקווה שהפעם ייחלץ ללא כתב אישום. זה עוד לא סגור. לא מזמן הוא הכריז בפאתוס השמור רק לנתניהו שהוא, אישית, יערוב להבטחה של ביבי לגנץ לקיים רוטציה בנובמבר 2021. לא ברור אם הוא השתמש בבצל המפורסם לפני שהעניק את הערבות המפורסמת הזו ועוד פחות ברור מדוע לא פצה את פיו וצייץ כשהתברר, כצפוי, שנתניהו עוקץ את גנץ ואת המדינה כולה כדי להמשיך להימלט מאימת הדין.

מי נשאר? גפני. הקוזאק הנגזל. הוא התרגל לשבת על שיבר הכסף הלאומי, לחלק לכאן ולשם, להתנות תנאים ולגזור קופונים במשך שנות דור. והנה, המנוולים לוקחים לו את הצעצוע. מה הפלא שהוא צווח אתמול כשרה נתניהו המתבקשת לשלם עבור דבר מה.

אני מקווה מאוד שטריאומוויראט הקלון הזה, דרעי, גפני וליצמן, יצפה בעוד כמה שבועות במופע האימים של אתמול. אני מקווה שיהיה בהם העוז להכות על חטא, להרים טלפון ולהתנצל בפני בנט. אגב, בניגוד לרושם שנוצר, החברים האלה הם האחרונים שיכולים לחלק למישהו ציונים על יהדות ולהורות למאן דהוא להוריד את הכיפה. המדינה היהודית הזו הוקמה ב־1948 על ידי דוד בן־גוריון ואבות הציונות. אם זה היה תלוי באדמו"רים באירופה, כולנו היינו מסובים יחד בגטאות גם היום.

לסיכום: ממשלת השינוי, אם תקום, לא תסכן את יהדותה של ישראל או את הדת היהודית עצמה. בראשה יעמוד, בפעם הראשונה בהיסטוריה ונגד כל הסיכויים, יהודי מאמין חובש כיפה. הדבר היחיד שנמצא בסכנה כלשהי הוא המונופול המופקר שהוענק לכוהני הדת האורתודוכסים הקיצוניים ביותר על חיינו, חתונותינו, ואפילו מותנו בשיבה טובה. אם הכוונה לאשר לרבני ערים להקים בתי דין לגיור היא זו שגורמת לליצמנים להתפרע, אז הם מוזמנים להמשיך.

דבר אחרון: זה לא שמישהו הדיר אותם מהממשלה. החבורה הזו, תוך תצוגה נדירה של התבטלות עצמית וסמירטוט מפואר, קשרה את גורלה בגורל הנאשם נתניהו. הם כנראה התבלבלו עם ביאת המשיח. ח"כ אייכלר אמר לפני כמה ימים שביבי גורר איתו לתהום את החרדים כולם, ודייק. הבעיה היא שבעודם נאחזים בשוליו של המדרון החלקלק בדרך למטה, הם מאבדים את השליטה על עצמם, על כבודם העצמי, על מעט המוסר שנותר בהם, ומגדפים את אלה שידם אינה במעל.