מפכ"ל המשטרה לשעבר משה קראדי שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתכניתם ב-103FM. הוא התייחס לחילוקי הדעות בנוגע לקיומו של מצעד הדגלים בין ראש הממשלה למפכ"ל המשטרה הנוכחי וראש השב"כ.

קראדי הזכיר את עליית ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון להר הבית בשנת 2000 והשווה בין המצב אז להיום, מבחינת הנפיצות שלו. "מדובר במצב מורכב מבחינת המשטרה כי מחד אנחנו מדברים על זכות המחאה והתהלוכה, והיא זכות יסוד שהמשטרה בד"כ כמעט מקדשת אותה אבל המשטרה לא חיה בוואקום".

"ההחלטה אתמול ריקה מתוכן. דחו לשלישי במסלול ובתוואי שיגיעו להסכמה במשטרה. יש לי יסוד להניח שזה לא יתקיים, כי התנאים שהמשטרה תיתן אלה אותם תנאים שכבר הוצגו – לא קיבלו אותם", הוסיף. "המשטרה לא אמרה לא, היא אמרה כן אבל זאת אומרת בתוואי שנקבע, בלוז וביכולות שלנו".

"המפכ"ל אפילו יותר מהרמטכ"ל חי בסביבה פוליטית רגישה נפיצה", הבהיר קראדי, "אני חושב שהמפכ"ל הנוכחי קובי שבתאי תמרן נכון את תהליך קבלת ההחלטות. הוא הניח המלצה וחוות דעת מקצועית, חפה מכל שיקול פוליטי, ואנחנו לא תמימים לחשוב שהוא נקלע לסיטואציה הזאת, אבל הוא צריך לעמוד על עמדתו ולהגיד את חוות הדעת המקצועית גם אם לא מוצאת חן בעיני הממונים עליו".

"אין לי מד למדוד את רמת הנפיצות", אמר, "לאורך שנים היו ניסיונות של גורמים פוליטיים להכניס או לערב שיקולים פוליטיים בתהליך קבלת ההחלטות, אתם מדברים על משהו יחסית קל, החלטה שהיא החלטה מבצעית".

כשנשאל האם קל יותר למפכ"ל לקבל החלטה כזו מכיוון שאלו ימיה האחרונים של הממשלה, הוא ענה: "אתה לוקח את זה לפן פוליטי. המפכ"ל סר למרותו של החוק ולא למרותו של השר". 

בסוף דבריו, הוא התייחס לפגישה שקיים השר לביטחון פנים אמיר אוחנה עם מפקד מחוז ירושלים דורון ידיד, ואמר כי "הסיטואציה בה רה"מ או שר לבט"פ נפגש עם מפקד מחוז ירושלים יותר ממפקד מחוז אחר היא מוכרת, יחד עם זאת ככל שזה נעשה ללא המפכ"ל וללא ידיעתו זה לא תקין. זה לא נהוג משום שהמשטרה הוא גוף היררכי מאוד ברור".