הסטודנטים באחד הקולג'ים המובילים של אוניברסיטת אוקספורד הצביעו בעד הסרת תמונתה של המלכה אליזבת השנייה מהחלל המשותף שלהם מאחר שהיא מייצגת "היסטוריה קולוניאלית". שר החינוך הבריטי תקף: "זה אבסורד".

חברי הוועדה האחראית על החלל המשותף של בוגרי התואר הראשון בקולג' מדלן החליטו על הסרתו של הדפס צבעוני של המלכה משנת 1952. בתמליל הדיון נאמר כי "עבור חלק מהסטודנטים, התיאורים של המלכה והמלוכה הבריטית מייצגים היסטוריה קולוניאלית עכשווית".

"ההחלטה התקבלה לאחר דיון על המטרה של מרחב כזה, והוחלט שהחדר צריך להיות מאיר פנים, מקום נייטרלי עבור כל החברים, בלי קשר לרקע שלהם, לדמוגרפיה או לעמדות", הסביר נשיא הוועדה, מתיו קצמן, שציין כי המטרה היא להחליף את הדיוקן של המלכה עם "אומנות של אנשים אחרים מעוררי השראה".

שר החינוך, גווין וויליאמסון, תקף את ההחלטה וכינה אותה "אבסורדית" ."היא מנהיגת המדינה וסמל למה שטוב בבריטניה", אמר. "במהלך השלטון הארוך שלה, היא פעלה ללא הרף כדי לקדם ערכים בריטיים של סובלנות, כוללנות וכבוד ברחבי העולם".

המלכה אליזבת (צילום: רויטרס)
המלכה אליזבת (צילום: רויטרס)

אולם נשיאת הקולג', דינה רוז, הגנה על הסטודנטים. "הנה כמה עובדות על קולג' מגדלן ועל הוד מלכותה: החלל המשותף הוא ארגון של בוגרי תואר ראשון", הסבירה.

"הם לא מייצגים את הקולג'. לפני כמה שנים, הם קנו הדפס של צילום של המלכה כדי לקשט את החלל המשותף. לאחרונה הם הצביעו על הסרתו. שתי ההחלטות הן שלהם, לא של הקולג'. אנחנו תומכים בחופש הדיבור ובדיון פוליטי ולוועדה יש זכות לאוטונומיה".

קולג' מגדלן, שנוסד בשנת 1458, הוא אחד הקולג'ים המובילים של אוניברסיטת אוקספורד ונחשב לאחד העשירים בבריטניה. בין בוגריו נמצאים דמויות בולטות כמו  הסופרים אוסקר ווילד וק.ס. לואיס, השחקן דאדלי מור ושר האוצר לשעבר, ג'ורג' אוסבורן.