ניסיון העבר מלמד כי החיים בישראל רצופים באירועים ביטחוניים ובפיגועים מאז קום המדינה. אירועי טרור מלווים את אזרחי ישראל בעקביות במשך שנים רבות, ולא נראה כי מציאות זו צפויה להשתנות בקרוב. המצב הביטחוני הטעון, מוביל אזרחים רבים להתעניין בקבלת רישיון לנשיאת נשק כדי להגביר את תחושת הביטחון האישי וכדי לאפשר מתן מענה ראשוני לאירועים ביטחוניים ובכך למנוע אבדות בנפש.

לפניה ישירה אל עורך דין נחמיה ששון, לחץ/י כאן

הוצאת רישיון נשק בישראל
הוצאת רישיון נשק בישראל מותנית בעמידתו של המבקש בקריטריונים שנקבעו בחוק כלי היריה ובתקנות שהותקנו מכוחו. חשוב לציין כי תנאי הסף המחייבים לצורך הוצאת רישיון נשק נקבעו בחוק שעודכן מעת לעת באופן שהרחיב את מעגל הזכאים והעניק לאזרחים נוספים אפשרות לענות על הקריטריונים ותנאי הזכאות ולקבל רישיון נשק. יחד עם זאת, לצד הרחבת תנאי הזכאות והגמשת הקריטריונים, ההליך הדרוש לצורך הוצאת רישיון הנשק נותר סבוך, מורכב ומחייב התמודדות עם ביורוקרטיה שעלולה להוביל לייאוש ולוויתור על הרישיון.

ליווי משפטי של עורך דין יסייע לכם לצלוח את הביורוקרטיה
כאמור, הליך הגשת הבקשה לרישיון נשק הוא מורכב ובנוי ממספר שלבים. אדם שאינו בקיא בתנאי הסף המחייבים לצורך קבלת הרישיון עלול למצוא עצמו מבזבז זמן לשווא תוך שהוא נתקל בדחיית הבקשה שוב ושוב. לפיכך, הסתייעות בעורך דין שמתמחה בתחום רישיון הנשק עשויה לחסוך למבקש זמן ועוגמת נפש. עורך דין מיומן ומנוסה בתחום רישיון הנשק ייבחן את נתוני המבקש אל מול תנאי אגף רישוי כלי ירייה ויעריך את סיכוייו לקבל את הרישיון המיוחל. לאחר ביצוע הבדיקות המתאימות, עורך הדין יוכל לומר למבקש אם הוא עונה על דרישות אגף רישוי כלי ירייה לצורך קבלת הרישיון ולהמשיך את הטיפול בבקשה בהתאם לצורך.

לעיתים, מבקש שעומד בתנאי הסף ובקריטריונים של אגף רישוי כלי ירייה בוחר לפעול בעצמו במטרה לקבל את רישיון הנשק. לא אחת, מבקש שפעל בעצמו כדי לקבל את רישיון הנשק יימצא את עצמו נתקל בקשיים ובבקשות חוזרות ונשנות להמצאת מסמכים מסוגים שונים, מכיוון שאינו בקיא ברזי ההליך. סיוע של עורך דין מיומן ומנוסה בהתנהלות מול האגף לרישוי כלי ירייה יחסוך למבקש זמן ואנרגיה באמצעות ריכוז כל המסמכים הנדרשים מבעוד מועד לפני הגשת הבקשה.

איך אפשר לקצר את ההליך לקבלת רישיון נשק?
לאחר שבחן את עמידתו של המבקש בקריטריונים כאמור, עורך הדין יגיש את הבקשה עבור המבקש ויצרף לה את כל המסמכים הנחוצים, יערוך מעקב אחר התקדמות ההליך ויעביר ללקוח עדכונים שוטפים בהתאם לצורך. כדי לקבל רישיון נשק המבקש יצטרך לעמוד בתנאי סף שהוגדרו בחוק כגון מצב בריאותי תקין, אזרח ישראל או תושב קבע בישראל במשך תקופה של שלוש שנים לכל הפחות, ידיעת השפה העברית וגיל מינימלי של 27 או 21 לאחר שירות צבאי או לאומי. מעבר לכך, המבקש יידרש לעמוד באחד התבחינים דוגמת מגורים ביישוב זכאי, שירות צבאי ביחידה מיוחדת, דרגה מסוימת בצה"ל או במשטרה, עיסוק במשלח יד ספציפי ועוד.

הגשת אישורים ומסמכים לצורך הוכחת עמידה בתבחינים
לפי דרישות האגף לרישוי כלי יריה במשרד לביטחון פנים, מבקש רישיון נשק מחויב להגיש אישורים ומסמכים שונים כדי להוכיח את עמידתו בתבחינים. כדי להימנע מבזבוז זמן מיותר כדאי לפנות לעורך  דין מקצועי ומנוסה שמעודכן בדרישות העדכניות של האגף לרישוי כלי יריה, אשר יצרף לבקשת הרישיון את כל המסמכים והאישורים הנדרשים.

במדינת ישראל נשיאת נשק ברישיון עשויה להגביר משמעותית את הבטחון האישי ולאפשר לתת מענה ראשוני אפקטיבי לאירועי טרור שלצערנו אינם נדירים במחוזותינו. אם אתם סבורים שגם אתם עומדים בקריטריונים הנדרשים לצורך קבלת רישיון נשק, אל תהססו לפנות לעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום רישיון הנשק כדי שיעזור לכם לממש את זכותכם לשאת נשק ברישיון ולשמור על ביטחונכם וביטחון הציבור בכללותו.

עורך דין נחמיה ששון עוסק בהוצאת רישיון נשק, בהגשת עתירות מנהליות להחזרת רישיון נשק פרטי  שנלקח על ידי המשטרה ובוטל על ידי הרשות, במחיקת רישום פלילי, ייצוג חשודים ונאשמים בעבירות אלימות, איומים ועוד. הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין LawGuide.

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.