חבר הכנסת ממרצ, עיסאווי פריג', שוחח היום (רביעי) עם אראל סג"ל וטל שלו בתכניתם ב-103FM. הוא התייחס להקמת ממשלת השינוי ובתוכה הפתרון המדיני, לאיומים על חברי הכנסת מימין בעקבותיה וגם למצעד הדגלים

"אני לא מפחד מכלום", פתח את דבריו. הוא הבדיל בין "לחץ וסערה לבין הסתה ברגע שהמערכת מופעלת על בסיס הסתה אז כל דבר יכול להתפתח. אנחנו רק נקווה לטוב, ונקווה שהמעבר יתבצע כהלכה. כשזה היה בחלק שלנו לאנשים לא הוצמדה אבטחה, לא לשרים ולא לחברי כנסת. כשזה היה קשור אלינו אנשים וח"כים ישנו בבתים שלהם ולא בחוץ".

פריג' חיזק את דבריו בכך שאמר כי "הודעת ראש השב"כ על כך שיש סכנה לפגיעה בנפש לא באה מהאוויר. אני לא זוכר הודעה כזאת בזמן שגנץ ערק ולקח מאות אלפי קולות לימין".

חבר הכנסת התייחס גם למצעד הדגלים, ואמר כי הוא "צריך להתקיים בדיוק כמו מצעד הגאווה, בין גן הפעמון לגן סאקר. תרים את הדגל, תעשה צעדה, למה צריך אצבע בעין?"

הוא הוסיף כי גם כשממשלת השינוי תקום, המצעד "יתקיים לפי תוואי על פי שיקולי מערכת הביטחון לצמצם חיכוך, כל מי שרוצה לשמוח - שיעשה. הדברים נעשים ללא פרובוקציה. יש הבדל בין מצעד פרובוקטיבי או מצד שמחה. אנחנו לא שם אם מטרתו היא להבעיר. אם המטרה היא לקיים כדי לשקף עמדה פוליטית, אין לי בעיה עם זה. עד 2011 המצעד לא היה בתוואי שאנחנו רואים עכשיו, המצעד היה אחרת. רק בתקופת ביבי הדברים השתנו, וקיבלו משנה תוקף לאצבע בעין, כניסה לשכונות ערביות ומוות לערבים – אנחנו לא נהיה שם".

פריג' התייחס גם לפתרון המדיני, כשנשאל האם יתחייבו לא לפעול למענו בעת הקמת הממשלה: "אני מאמין שיש עבר, הווה ועתיד. כדי שאציג את העתיד שעדיין לא הגיע אני חייב לעבור את ההווה. אני לא מאמין שתוקם מדינה פלסטינית בארבע-חמש השנים הקרובות אבל אנחנו רוצים תהליך מדיני ולחזק את פתרון שתי המדינות כי אנחנו מאמינים שזה טוב לכולם. כשאתה הולך לקואליציה כל צד מתפשר מכיוונו והפשרה הזאת, אנחנו נפעל בכל כוחנו לשכנע את השותפים שלנו שלטובת מדינת ישראל – להתחיל בתהליך מדיני. אנחנו לא נרפה".

"עמדתי כמרצ ברורה, הן בעניין ההקפאה והן בשתי המדינות, אבל יש קואליציה והיא צריכה לקבל החלטות על בסיס הסכמות רחבות. אנחנו נמצא את נקודת האיזון ואני אנסה לשכנע בכל כוחי לשכנע שאכן תהליך שתי המדינות לטובתנו", אמר.

כשנשאל מה הדבר הראשון שיעשה במשרדו החדש, השיב: "ישראל חלק מהמרחב האזורי יש בה הרבה נכסים וחלק מהם זה האוכלוסייה הערבית, הנכס הזה צריך להיות גשר לשת"פ אזורי עם כל מדינות האזור. לזה אני אפעל, אכוון שהמיעוט הערבי בישראל יהיה הגשר בין ישראל לכל המדינות האזוריות".