1. לא הכל שחור לבן

קולנוע

אמה סטון מככבת בסרט 'קרואלה'

אמה סטון נכנסת לנעליה הגדולות של גלן קלוז בתפקיד המרשעת קרואלה דה ויל שונאת הכלבים, בסרט "קרואלה" המוצג בימים אלה בקולנוע. הסרט, שמיועד לכל המשפחה, מציג את דמותה של המרשעת שונאת הכלבים מזווית אחרת ומנסה להסבירה על ידי הצגת הרקע הקשה ממנו באה. קרואלה, כך מתברר, היתה ילדה שכולם צחקו ממנה בגלל שיערה ויש לה גם עניין לא פתור עם כלבים דלמטיים. עוד משתתפת בסרט אמה תומפסון הנפלאה בתפקיד מנהלת מרושעת של בית אופנה יוקרתי בלונדון. לא רע בתור סרט קיץ. 

מתוך הסרט ''קרואלה'' (צילום: LAURIE SPARHAM/DISNEY)
מתוך הסרט ''קרואלה'' (צילום: LAURIE SPARHAM/DISNEY)

2. תתכוננו לטלטלה

תיאטרון

מיצב תיאטרון ספרדי מפגיש את הקהל עם פניה של האלימות כלפי נשים

מיצב התיאטרון מאצ'ו מן, מאת הבמאי הספרדי אלכס ריגולה, שעולה בימים אלה במסגרת פסטיבל ישראל, מזמין את הקהל למסע שחושף את פניה של האלימות כלפי נשים. המיצב מפגיש את המבקרים עם האלימות באופן שחודר מבעד לשכבת החסמים והמגננות הרגשיות שלנו. מעבר להיותו מופע אמנותי מרתק, המופע מהווה כלי חינוכי חשוב במאבק במגיפה של רצח נשים. בעיבוד הישראלי, שעשתה מאיה בואנוס, יש התאמה למציאות הישראלית, לא רק בשפה אלא גם באמצעות עיבוד תכנים למקרים בחברה הישראלית. במהלך המופע הנמשך כמעט שעה, הקהל עובר מחדר לחדר בהובלת שמע של קורבן אלימות, המשתפת בסיפורה. מאצ'ו מן מועלה בשיתוף עם האגף לקידום מעמד האישה, ויצ"ו ישראל, בשיתוף ימקא הבינ"ל ירושלים ובסיוע שגרירות ספרד. 

13-25.6 אולם ספורט ימק"א ירושלים, ימים א', ג', ה' (14:00-21:00) ובימים ב', ד' (10:00-19:00) ו-(10:00-15:00)

מתוך המופע ''מאצ'ו מן'' (צילום: MARTI ARTALEJO)
מתוך המופע ''מאצ'ו מן'' (צילום: MARTI ARTALEJO)

3. בחיפוש אחר שפיות

אמנות

כרמל אילן מציגה את "כאן ועכשיו" בנווה צדק

רוח התקופה והשלכותיה, עוררה בכרמל אילן את הדחף ליצור עבודות חדות ואקספרסיביות, שמקופל בהן החשש מהמחר. מפרקטיקה רבת שנים ועמל ביצירת עבודות נייר גדולות ממדים, עברה האמנית לגוף עבודות פואטיות ותמציתיות. למושג הזמן היה חלק משמעותי בהן. שירת הייקו, היוותה השראה ליצירת עבודות מזוקקות, המתארות את השבריריות של הרגע, את הכאן ועכשיו. בתערוכה האינטימית הנוכחית, אילן ממשיכה לבחון את ערכו העכשווי של הנייר בעידן הידע הדיגיטלי. עכשיו היא מחליפה והופכת את חומריות העבודות, בייצוג צילומי של חפצי הפיסול שלה. עבודות קליגרפיות, הנשענות על דימויים יומיומיים, המומרים לאמירה על האפשרי לעומת החולף.

פתיחה ב-17.6, 19:30. Ma Jolie - גלריה לאמנות עכשווית, רחוב פינס 36, נווה צדק, תל אביב 

ספר טלפונים לבן, 2020 (צילום: יח''צ)
ספר טלפונים לבן, 2020 (צילום: יח''צ)

4. כל מה שתרצי

מוזיקה

רמי וריטה מעלים מופע משותף של כל הלהיטים

20 שנה חלפו מאז המופע המשותף של רמי וריטה. השניים מיצבו עצמם בתור פרפורמרים, מבצעים, מגישים, יוצרים ובעלי תרומה יקרה מפז לרפרטואר הארצישראלי, כל אחד בזכות עצמו וכן, בזכות שיתוף הפעולה ביניהם. ב-2001 יצאו ריטה ורמי לסיבוב הופעות, שכלל מגוון להיטים מקריירות הסולו שלהם. כידוע, רמי הפיק ועיבד את שני אלבומיה הראשונים של ריטה ולאחר מכן היה מעורב בכתיבה ובעיבוד של שירים נוספים. סיבוב הופעות זה נחרט בלב רבים, כאחד המופעים המרגשים והמרהיבים, שעלו על הבמות בישראל. ריטה: "במופע רמי ואני נחגוג את היצירות המשותפות שלנו. זכינו ששירים שלנו הפכו לפסקול החיים של אנשים רבים. המוסיקה נצחית ומנצחת את מהמורות החיים. מחכה בהתרגשות".

12.6 21:00, 18.6 19:30, 19.6 21:00 זאפה LIVE פארק ראשל"צ כרטיסים: 9080*, zappa-club.co.il

רמי וריטה (צילום: טל עבודי)
רמי וריטה (צילום: טל עבודי)
 

5. בחזרה לקלאסיקות

קולנוע

פסטיבל הרסטורציות השני יפתח בסינמטק ירושלים

בפסטיבל של סינמטק ירושלים יציגו 15 סרטים, בהם קלאסיקות מרחבי העולם וסרטים ישראלים בפורמט דיגיטלי ובאיכות גבוהה. בין הסרטים  שיוצגו תתקיים בכורה לסרטו של דניאל וקסמן "חמסין", וכן "פנדורה וההולנדי המעופף" (בריטניה 1951), "פעימות לב" (צרפת 1940), "בושידו'" (יפן 1963), "עיניים עצומות לרווחה" (ארה"ב 1999), "קזבלנקה" (ארה”ב 1942), "דונה פלור נשואה לשניים" (ברזיל 1976), "עשה את הדבר הנכון" (ארה"ב 1989), "שכחו אותי בבית" (ארה"ב 1991) ועוד רבים ומצויינים.

21-28.06.2021 בסינמטק ירושלים להזמנות – באתר: https://www.jer-cin.org.il, או בטלפון: 9377*

מתוך ''קזבלנקה'' (צילום: באדיבות WARNER BROS)
מתוך ''קזבלנקה'' (צילום: באדיבות WARNER BROS)

6. הדבר האמיתי

מוזיקה

רועי מור משיק אלבום חדש בשבלול

מור יעלה מופע חגיגי להשקת האלבום '‘After the Real Thing" בו יארח את החצוצרן אבישי כהן. על הבמה ילווה אותו הרכב ישראלי של נגני-על צעירים: ניצן בר, גיטרה, דוד מיכאל, בס, וניצן בירנבאום תופים. אלבום הבכורה של הפסנתרן והמלחין רועי מור, מכיל לחנים מקוריים שלו לצד עיבודים לקלאסיקות כמו "Speak Low" של קורט וייל, "הידעת את הדרך" של אפרים שמיר ושם טוב לוי וביצוע מופלא ל"שיר ההד" של אריק לביא. מור, שעד לפני כמה שנים חי בניו יורק והיה אחת הדמויות הפעילות בסצנת הג'אז המקומית, הוחתם בלייבל האירופאי "Ubuntu Music" ואלבומו יצא בחודש מאי האחרון. 

17.6 מועדון שבלול, רח' קרליבך 23 תל אביב - פתיחת דלתות 19:00, תחילת מופע 20:30, הופעת טרום בכורה תתקיים ב-14.6.21 בבית העמודים, תל אביב

רועי מור (צילום: גל אלי)
רועי מור (צילום: גל אלי)

 7. בסגנון שנות התשעים

קולנוע

ג'ייסון סטיית'ם מחזיר את האקשן למסך הגדול

גאי ריצ'י וג'ייסון סטיית'ם הגדירו מחדש את ז'אנר סרטי הפשע בסוף שנות התשעים עם סרט הפולחן "לוק סטוק ושני קנים מעשנים" ולאחר מכן עם "סנאצ'" ו"אקדח". עכשיו, 15 שנה אחרי שיתוף הפעולה האחרון שלהם, הם חוזרים יחד עם מותחן נקמה סוחף ומלא אדרנלין. "שומר טינה" מגולל את סיפורה של סוכנות להעברת כסף במשאיות ממוגנות אשר סוחרת את שירותו של פטריק היל מאבטח מסתורי, לאחר שמשאית שלהם נשדדה על ידי קבוצת שודדים אלימים. המאבטח, לוחם וצלף בעל כישורי חיסול יוצאי דופן, הוא סוכן חשאי סמוי שמתכנן כבר זמן רב את הנקמה ברוצחים של בנו. כאשר קבוצת אנשי צבא לשעבר מתכננים לשדוד את משאיות הכסף, תוכנית הנקמה של פטריק ומשימתו לאבטח אותן מצטלבות, והעניינים מסתבכים.

מתוך ''שומר טינה'' (צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג)
מתוך ''שומר טינה'' (צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג)

8. שירת הבקשות

מוזיקה

בית הקונפדרציה בירושלים מציג ארבעה ימים של רוחניות מוזיקלית

"אעירה עם שחר", ארבעה ימים של מופעים אישיים יתקיימו בשבוע הבא בבית הקונפדרציה ובזאפה ירושלים. בין המופעים יהיו שלמה בר, יאיר דלאל ולאה שבת המתחברים למוזיקה מארצות המזרח שלצליליה גדלו, שרים ומדברים על הקשרים בינה לבין עשייתם המוזיקלית. כמו כן, יהיו מופעים של הפייטנים המובילים הרב חיים לוק, משה חבושה, רפאל ברזני ואחרים המציגים את מסורות שירת הבקשות של מרוקו, בבל, טורקיה (אורפה) וחאלב. הקהל מוזמן לחוות את מנהג שירת הבקשות העתיק מהמאה ה-16, בו נהגו קהילות ישראל, ובראשן חוג המקובלים בצפת, להתכנס בבתי הכנסת לאחר חצות בלילות שבת בחורף ולשורר עד עלות השחר. עורך הסדרה: רוני איש-רן.

21-24.6 בית הקונפדרציה וזאפה ירושלים http://tickets.bimot.co.il

לאה שבת (צילום: שריי עוז)
לאה שבת (צילום: שריי עוז)

9. על הדרך עץ עומד

מופע

מאיר עוזיאל חוגג 120 לאיציק מאנגר בצוותא

בימת מופעי הספרות של מאיר עוזיאל חוזרת לצוותא באירוע חד פעמי בשם "גן העדן של איציק מאנגר". מאנגר, שהשנה מלאו 120 להולדתו, מוכר משיריו "על הדרך עץ עומד", "אברהם ושרה", ועוד ועוד. אבל לצד השמעת השירים האהובים כל כך, בהם שירי המגילה, שירי החומש ואחרים, המופע יעלה גם מיצירותיו הפחות מוכרות בפרוזה. הרומן הסאטירי "סיפור גן העדן" שכתב איציק מאנגר על מלאך שהגיע מגן העדן הוא אחת מפסגות יצירתו. קטעים מן הרומן יועלו על הבמה, בשילוב המחזה. יועלה גם קטע על הרב של חלם, מתוך ספר סיפוריו הקצרים של מאנגר "דמויות קרובות", ואפילו מאמר שכתב במעריב. באירוע, בעריכת מאיר עוזיאל ובהנחייתו, יופיעו בין השאר ירון לונדון, תמר לבני ויובל ברגר, וישירו וינגנו אסתי ניסים והאחים צנחני. 

14.6, תיאטרון צוותא תל אביב, 20:30 כרטיסים: באתר צוותא, ובקופות צוותא, טלפון: 03-6950156

יצחק מאנגר ז''ל (צילום: אברהם ורד)
יצחק מאנגר ז''ל (צילום: אברהם ורד)

10. הלו, זה רדיו?

תיאטרון

פסטיבל תמונע 2021 נפתח בסימן 85 שנה לקול ישראל 

פסטיבל תמונע חוגג 85 שנה לרדיו הישראלי ויארח את תאגיד השידור לשלושה ימים של מפגש חי בין הרדיו לבמה. דורי בן זאב יעלה כל ערב על הבר את "בן זאבית מדוברת" עם זרם התודעה האישי שלו, מגיב ומדבר עם אירועים רדיופוניים היסטוריים, תסכיתי עבר, פרסומות ועוד. בבר תתקיים תכנית ראיונות מיוחדת של גואל פינטו שיראיין את אריה גולן. פודקאסט התסכיתים "ובכל זאת" יעלה ארבעה תסכיתי כיס קצרים ושתי סדרות תסכיתים בנות 5 פרקים קצרים כל אחת, שיוקלטו בכל ערב בשמונה וחצי על הבמה. בין הכותבים מאיה יסעור ערד, נועם רובינשטיין, דניאל כהן לוי, ליאור גלציאנו, עדי גורל ואילאיל סמל. ניהול אמנותי: ניצן כהן וארז מעין שלו.

16.6.21 – 18.6.21, תיאטרון תמונע, שונצינו 8 תל אביב. טלפון: www.tmu-na.org.il ,03-5611211

מתוך ''בערך בשעה הזאת'' בתאטרון תמונע (צילום: סיגל אלמוג)
מתוך ''בערך בשעה הזאת'' בתאטרון תמונע (צילום: סיגל אלמוג)