בעוד שרוב האנשים דואגים לחשב את צוואתם ולהשאיר את הכסף לבני המשפחה הקרובה בצורה הוגנת, יש כאלו שבחרו להעניק את מיטב כספם לחיות המחמד שלהם. מחתול שחור, דרך שימפנזה ועד תוכי, בעלי החיים המפונקים האלו נותרו עם סכומי כסף גדולים מאוד אחרי מות בעליהם, שהפכו אותם לעשירים יותר ממרבית בני האדם. 

ברשתות התקשורת בעולם פורסמה רשימת בעלי החיים "העשירים", שזכו לירושה מטורפת. אחת מחיות המחמד הללו הוא השימפנזה באבלס, שהיה חיית המחמד של לא אחר מאשר מייקל ג'קסון. על פי הדיווחים, לפני מותו של ג'קסון הוא הוריש לשימפנזה סכום של 2 מיליון דולר, כאשר גם בחייו של הזמר הוא נהג לפנק את השימפנזה, לסעוד איתו במסעדות יוקרה והוא אף שתה תה עם ראש עיריית אוסקה. מחשש שהשימפנזה יפתח הרגלים תוקפניים, אחרי מותו של ג'קסון הוא הועבר למקלט לבעלי חיים בקליפורניה. 

מייקל ג'קסון והשימפנזה באבלס (צילום: Getty images)
מייקל ג'קסון והשימפנזה באבלס (צילום: Getty images)

גם הרוזנת הבריטית, פטרישיה קוונדיש אוניל, הורישה את הונה לשימפנזה, העונה לשם קאלו, בסכום של כ-70 מיליון דולר. אחרי מותה של אוניל גם האחוזה בה חיה בקייפטאון הועברה על שמו של קאלו, אלא שהגרוש שלה, המדליסט האולימפי פרנק אוניל, התערב. בשנת 2010 התגלה כי הגרוש הונה אותה, כך שהשימפנזה נותרה לבסוף חסרת כל. 

כלב מסוג רועה גרמני, בשם גונתר השלישי, זכה לירושה בסכום מטורף הועמד על סך של כ-65 מיליון דולר. האנשים שקיבלו בעלות על הכלב עם לכתה של בעליו, הרוזנת הגרמנייה קרלוטה ליבנשטיין, השקיעו את הכסף והפכו אותו לסכום העולה על 340 מיליון דולר. כאשר הכלב האמיד הלך לעולמו, אחד מגוריו, גונתר הרביעי, קיבל את הכסף והוא אף רשום כבעלים של אחוזה במיאמי, שהייתה שייכת בעברה למדונה. 

החתול בלאקי  (צילום: Getty images)
החתול בלאקי (צילום: Getty images)

גם חתול שחור, בשם בלאקי, שהיה חיית המחמד של סוחר עתיקות שהלך לעולמו כבר בשנת 1988, זכתה לירושה העומדת על סך של כ-10 מיליון דולר. ואחרון חביב, חתול בשם טומסו, שהיה חיית המחמד של איל נדל"ן איטלקייה בשם מריה אסונטה, שהייתה אלמנה חסרת ילדים ומצאה את החתול משוטט ברחובות. אחרי שהלכה לעולמה, היא הורישה לחתול כ-100 מיליון דולר. 

View this post on Instagram

A post shared by Oprah (@oprah)

ולסיכום, אחת הנשים המפורסמות בעולם, שעדיין נמצאת בין החיים אך כבר תכננה את חלוקת הירושה שלה, היא לא אחרת מאשר מנחת הטלוויזיה אופרה. אחרי שהחליפה במהלך הקריירה שלה כ-20 כלבים, בשנת 2007 נטען בתקשורת כי נתח משמעותי מהירושה שלה עתיד להישאר לכלב שלה. על פי ההערכה שווי הונה של אופרה עומד על יותר מ-2 מיליארד דולר, כאשר 25 מיליון מתוכם יוקצו לטיפול בכלביה אחרי מותה.