חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון (תקווה חדשה) הגישה תביעת לשון הרע על סך חצי מיליון שקלים נגד בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, בעקבות דברים שאמר במסגרת תכנית הרדיו שלו בגלי ישראל, בחודש דצמבר האחרון. בין היתר, הטיל נתניהו אחריות על שאשא ביטון, שגרמה להחרפת התחלואה במהלך הגל השני של הקורונה.

''היא לקחה את התפקיד הזה ופשוט באופן הכי ציני, על הדם של אזרחי ישראל, אנשים מתו בגלל ההחלטות הפופוליסטיות שלה, יש היום אנשים בקבר שמתו בגל השני. היה אמור להיות גל שני אבל היה יכול להיות X והיה יכול להיות X פחות Y''.

עוד הוסיף באותה התכנית כי: "היא גרמה לזה שהגל השני היה גדול יותר, אם היא לא הייתה דואגת 'לפתוח לפתוח לפתוח את הכל'. ההישג היחיד שלה הוא תרומה להעצמת הגל השני של הקורונה, זה ההישג היחיד שלה בכל החיים הציבוריים''.

יאיר נתניהו בדיון בבית המשפט בתביעת דיבה הדדית עם ארגון "מולד". צילום: אבשלום ששוני

"הנתבע השתלח בדברי שטנה, ארס והסתה מזעזעים", כך נכתב בכתב התביעה על ידי עורכי דינה של שאשא ביטון, אפרת עקל אזולאי ואמיר טיטונוביץ. עוד הוסיפו כי: "פרסומם של הדברים המזעזעים והפצתם באתרי אינטרנט משמעותיים הביאו לתגובות שליליות, שלהן זכתה התובעת מגורמים כאלה ואחרים שעימם היא הייתה בקשר".

מטעמו של יאיר נתניהו נמסר: "ניסיון השתקה מקושקש והזוי של חברת כנסת, שמתקשה להתמודד עם ביקורת סופר לגיטימית על תיפקודה הכושל בוועדת הקורונה. דבריו של יאיר הם ביקורת סופר לגיטימית, עניינית ועובדתית, ואין בהם גרם של לשון הרע או דיבה".

עוד הוסיפו כי: "התנהלותה של שאשא ביטון מזכירה משטרים אפלים בהם אזרחים נרדפים על ידי פוליטיקאים שמנסים להשתיק ביקורת כלפיהם. שאשא מצטרפת לנסיונות של ארגוני השמאל הקיצוני לסתום לימין את הפה באמצעות טרור כלכלי ומשפטי - זה לא ילך לה. יאיר ימשיך לבקר את התנהלותה השערורית, ואת שאר עוולות אנשי השמאל בארץ''.